Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Severin
" Den mest kostnadseffektiva lösningen för kunden är att tanken pluggas igen så att det blir omöjligt att fylla på gas, men tanken blir kvar i bilen. Bensintanken i dessa bilar är av ordinarie storlek, så inga räckviddsproblem uppstår. Bilägaren måste dock registrera om bilen till bensinbil. Det tar en dryg timme för verkstaden att göra jobbet. Vad notan landar på kommer att variera beroende på verkstädernas timdebitering, förklarar Annika Bjerstaf, presschef på Volvo."
Användarvisningsbild
av apersson850
OK. Lite märkligt, egentligen, med tanke på hur noga det är med mycket annat. Men då är det inget problem, bara en kostnad.
av Lövet
Intressant fråga. En stor del av bagaget förbrukas av tankar, men jag får alltså inte ta bort dem och regga om till bensinbil? Bara plugga?
Användarvisningsbild
av frefre
Någon skrev:
Någon annan skrev:
Ännu en skrev:Blablabla.
Blablabla.
Blablabla.
Trevlig diskussion ni för men jag undrar om ni inte ska starta en egen tråd där ni kan fajtas. Jag tror inte trådskaparen blir så mycket klokare med sin fråga som ni håller på.

Bara mina 5c.

// F
Användarvisningsbild
av GustavE
ironii skrev: De flesta V70II jag kollat in är tidigare tjänstebil.
Har lärt mig att dessa nästan alltid är bättre skötta än privata bilar.
Tror det är tvärt om. Har man köpt en bil för egna pengar är man troligen mer rädd om den. Det är inte bara en gång man har hört dom som har firmabilar på jobbet säga: skönt att det inte är min egna bil
när dom till exempel råkar köra i ett hål i vägen.
av Lövet
Det går mycket myter om tjänstebilar. Framför vissa verkar tro att allt är gratis på en tjänstebil. Så funkar det inte längre. Majoriteten av tjänstebilsförarna har ansvar för andrahandsvärdet i varierande grad.
Användarvisningsbild
av Micce1980
GustavE skrev:
ironii skrev: De flesta V70II jag kollat in är tidigare tjänstebil.
Har lärt mig att dessa nästan alltid är bättre skötta än privata bilar.
Tror det är tvärt om. Har man köpt en bil för egna pengar är man troligen mer rädd om den. Det är inte bara en gång man har hört dom som har firmabilar på jobbet säga: skönt att det inte är min egna bil
när dom till exempel råkar köra i ett hål i vägen.
Mina erfarenheter är:
Tjänstebil körs av folk som skiter i om något går sönder men byter trasiga delar det när det är dags för service i alla fall samt tvättar alltid den i "tvättmaskinen".
Privatbil körs av folk som skiter i om något går sönder men byter trasiga delar det när det är dags för service i alla fall eller har inte råd och väntar med det tills skatteåterbäringen kommer samt tvättar de i "tvättmaskinen" eller ibland med en ny tvättsvamp.

Möjligen skulle stötdämpare och stenskott vara noga att undersöka på en f.d.. tjänstebil.

Tjänstebil eller inte känns totalt irrelevant, bara att undersöka det intressanta objektet för att se om man är nöjd med skicket..
Användarvisningsbild
av Micce1980
Lövet skrev:Det går mycket myter om tjänstebilar. Framför vissa verkar tro att allt är gratis på en tjänstebil. Så funkar det inte längre. Majoriteten av tjänstebilsförarna har ansvar för andrahandsvärdet i varierande grad.
Oh tusan.. Hur skulle det gå till, har aldrig hört talas om det såvida man inte gjort något brottsligt vill säga, och även då har det inte varit helt lätt. Känner många på olika firmor som inte har ett dugg ansvar för bilens andrahandsvärde mer än att service skall göras vid rätt tidpunkt samt att de ska tvättas vid behov. Men det kan så klart vara olika i olika branscher. Ändå tvättar många av de dem för hand och skinnar av dem efteråt. :)
Användarvisningsbild
av TommyP86
Privatägda bilar är nog något av det mest överskattade. Ser folk stå och tvätta sina (för gamla för att vara förmåns) bilar med allt från beg svampar till yes, köra runt med lysande motorlampor, fel hjul, däck som rullar åt fel håll och inredningsätande hundar.
Klart det finns fina privata, men förmåns är sällan äldre än 2 år, vissa förstör dom, andra vårdar dom minutiöst eftersom platsen de tillbringar 10-20 000 mil på 2-3 år ska vara ren, fräsch och pålitlig.

Edit: nu har jag också varit o postat sönder TS tråd, ber om ursäkt.

måste kolla oem settings idag...ser på[…]

V70 D3 2012, P241300

Upp ⬆️⬆️

Volvo s80 99' svarar ej på gas

Ja nu har jag testat o byta till ett annat gasspj&[…]

Elpriset

Räkningen kom igår. 5145 kr för 1[…]