Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av greeeken
henka35 skrev:Nu sitter det ett 6000K HB3 kit i helljusen.... Kan bara säga att det blev mycket bra. Köpte ballaster och lampor lösta från xenonkungen.se. Valde Basic HID ballasterna, eftersom dessa har den snabbaste tändtiden (4 sek). Vilket gör att det inte blir problem vid avbländning. Jag gjode en liten film, så att man kan se hur snabbt ballasterna tänder.
Xenonljus är lite svårt att fånga på bild. I verkligeheten är det "mycket" bättre ljus. Minst i klass med 2 eller 3 BigKnicks med 100w i varje.

/Henrik
Men varför löst?
Blir det inte dyrare så??

ÄR det 35W xenon eller 55w xenon?
Användarvisningsbild
av henka35
Eftersom det inte fanns att få Basic HID kit i HB3 utan därför plockade jag ihop med hjälp av den mycket hjälpsamma personalen på http://www.xenonkungen.se.

/Henrik
av Pam
Jag får inte mina xenon hid för helljuset att tända. Någon som har något tips om vad det kan vara?
av Pam
Tillverkaren hade "vänt" kontakterna till lampan, efet att jag vridit dom 180 grader funkade det!!!
Volvo 945 STARTAR EJ

Jag hade problem med lambdasond i ett halvår[…]

Precis! Man kan hävda att det är kö[…]

När jag släpper upp bromspedalen knarrar[…]

XC70 2016

Vi har just en XC70 från 2016 på g&ari[…]