Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av rosenlorden
* knirkande framsäten
* funktion AC
* funktion bränslevärmare
* Xenonljus skick
* kamrem ska vara bytt vid 18 000mil
* slitage framrutan
* funktion backsensorer

Det är väl några av grejerna utöver bromsar, vibrationer, däckmönster, stötdämpare som man känner över vid provkörning 8)

Har själv en V70 D5 -08 som vi köpte 2011 och haft i snart 4 år, hade gått 16k mil då och nu 20k mil. De reparationer vi fått göra är att byta 1 backsensor utöver vanlig service. Peppar peppar.. :wink:
av dalldall
tack för svar, hur e det med svagheterna som fanns på gamla v70? inget som hängt med till"nya" modellen? hittade lite om aggremmen som trasslar in sig i kamremmen och dåliga kompressorer, är dom flesta åtgärdade nu tro?
av volvofantast
Cox skrev:Glöm ej att kontrollera virvelspjället, så inte plastaxeln är trasig
Gäller detta även på den nya modellen?, trodde det bara gälde den gamla modellen ?
av Cox
volvofantast skrev:
Cox skrev:Glöm ej att kontrollera virvelspjället, så inte plastaxeln är trasig
Gäller detta även på den nya modellen?, trodde det bara gälde den gamla modellen ?
Gäller absolut på en MY08, om du menar den som den nya modellen.
Hur det är på MY12 och framåt kan jag inte svara på, men skulle inte förvåna mig om det gäller samtliga D5
dvs 2.4 liters femmor

//Cox
Användarvisningsbild
av rosenlorden
dalldall skrev:tack för svar, hur e det med svagheterna som fanns på gamla v70? inget som hängt med till"nya" modellen? hittade lite om aggremmen som trasslar in sig i kamremmen och dåliga kompressorer, är dom flesta åtgärdade nu tro?
Ja nu har det varit lugnt ett tag i tråden - men där kan du nog finna information om lagret som kan haverera och resultera i att drivremmen går av och med lite oflyt trassla in sig i kamremmen, inget kul direkt. Kanske står i tråden om man kan se om bilen har gammal / utbytt del där någonstans 8)
Elpriset

Räkningen kom igår. 5145 kr för 1[…]

Några felkoder???

Jag antar att det är laddtrycksgivaren du men[…]

På min 745-a -88B fungerar c-låset per[…]