Moderator: Moderatorer
buuyuu skrev:det kan vara så att fälgarna är fulla med smuts & vid verkstadsbesöket så togs nått eller några hjul bort & isamband med dtta kan smuts ha losnat på ett ställe på fälgen & då blir det ju ojämn vikt = obalansbuuyuu skrev:Skulle skrivit detta tidigare. Det visade sig vara en bult på ett av de nya krängningshämmarstagen som lossnat. De fixade det gratis såklart. Men ingen kompensation såklart. Trots att jag vid varje tillfälle som bilen varit inne varit tvungen att åka tillbaka. 100% alltså. Men det ska jag inte orda om nu. Vill inte starta ytterligare en missnöjestråd.Nu är bilen åter på service. Efter allt varit så bra iom. 14 000mila servicen så i måndags började klonket igen. Den här gången mycket kraftigare och i varje gupp. Låter som om nånting lossnat och ligger och slår emot nånting. Har inte kört med bilen mer än 1 gång sen i måndags pga. detta, ville inte riskera att bilen rasar för mig på motorväg eller så.
Jag hoppas bara att verkstan inte har klantat sig som de gjorde när de monterade vinterdäcken i höstas. På varje däck var det minst 2 bultar som gick att skruva med fingrarna och då menar jag att de satt riktigt löst. Det kunde ha slutat illa.![]()
Jag är positivist, så jag förutsätter att allt löser sig till det bästa och efter förra servicen till det billigaste. Jag är inte gjord av pengar än... Men snart är det lördag och lotto :lol:
Här är problemet: Men nu upplever jag det, ungefär, som att något däck är obalanserat. Redan i låg fart 30-40 km/h så upplever jag långsamma skakningar/gungningar i ratten. De är liksom större när jag kör långsamt och mindre men frekventare i 100-120km/h. Detta har jag upplevt sedan servicen men det har blivit mer påtagligt nu när snön är borta. Kan det vara något de missat på servicen i samband med bytet av krängningshämmarstagen eller är det bara obalans i däcken?
Tack på förhand.
När jag släpper upp bromspedalen knarrar[…]