- ons 11 feb 2015, 08:38
#947929
Har inte kört T6 AWD, så jag har svårt att säga skillnaderna.
T6 VEA torde dock vara en mer "nervös" anrättning än en rak 6:a med turbo
Den levererar bra med effekt hela tiden utan fördröjning.
I stadskörning så går det att busköra rejält, den går mycket fortare än vad man upplever, gäller att tänka långt före.
0-100 på 6 sekunder är ju inte fy skam med en FWD, hade den haft RWD så hade den säkert klarat 0-100 på 5 sekunder eller dylikt om lådan tillåtit
Man märker att det är en lite större turbo, full effekt på 3:an och uppåt tar en liten stund att nå och den drar hela vägen upp till rödmarkeringen. Om man växlar manuellt och ligger stilla på 3500 varv (där kompressorn slår av och turbon slår till) och sedan gasar fullt så blir det lite ketchupeffekt, först händer "ingenting" och sen suger den iväg rejält.
Kör man bilen som folk, så går bilen lugnt och fint med bra växlingar, det som märks är att den kan upplevas nervös om man är van vid att köra pendlarkort typ kia eller dylikt, det räcker med några cm på gasen för att den ska ösa på rejält med effekt, man får ta det lugnt, man hamnar fort i baken på framförvarande bil även om man bara trycker ner gasen nån cm, man får nästan ligga och dutta på gasen för att inte komma fram för fort
Senast redigerad av 1 Strebern, redigerad totalt 0 gånger.
Volvo V70 2,5T MY05