Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mikeyll
Jag beställde min xc60 Ocean Race för en vecka sedan, på min står det också "planerar produktionsstart", sen på bilfakta står t ex inte Business Edition Pro som jag valt, bara andra extratillbehör som VOC mm står med, likadant för dej/er?
av christianholmberg
Mikeyll skrev:Jag beställde min xc60 Ocean Race för en vecka sedan, på min står det också "planerar produktionsstart", sen på bilfakta står t ex inte Business Edition Pro som jag valt, bara andra extratillbehör som VOC mm står med, likadant för dej/er?
Samma hos mig med, står inte med Business Edition Pro eller dess innehåll under "bilfakta". Bara det som är valt extra.
av Petzzon
Perra83 skrev:Lätt att köpa en helt ny med kampanjerna som varit :D
Det kan jag också tycka men konstigt nog ligger dom ganska högt i pris ändå. Såldes en liknande på KVD igår för 365´den saknade en hel del utrustning som jag har på min. KVD trodde 370-380 för min bil. Får se om det blir dom eller någon annan som får uppdraget eller om jag försöker själv först.
av SurfarHy
Hej, även jag/vi gick i kampanjfällan på en ny xc60 Volvo ocean race edition slutet av januari. Fick orderbekräftelsen ca andra veckan februari men saknar fortfarande prel leveransdatum.

Har TS och andra som beställt kring de datumen fått sin bilstatus uppdaterad på "Min Volvo"?

En har ju extremt kort tålamod med nya prylar som väntas komma hem...
av Mccartney
SurfarHy skrev:Hej, även jag/vi gick i kampanjfällan på en ny xc60 Volvo ocean race edition slutet av januari. Fick orderbekräftelsen ca andra veckan februari men saknar fortfarande prel leveransdatum.

Har TS och andra som beställt kring de datumen fått sin bilstatus uppdaterad på "Min Volvo"?

En har ju extremt kort tålamod med nya prylar som väntas komma hem...
Jag beställde min v60 den 27 Jan och den ska vara leveransklar i mitten av mars.
av christianholmberg
Är också kvar på "Planerar produktionsstart" status. Beställde en ocean race 26 jan. Verkar ta väldigt lång tid att få någon status för processen för just Ocean race. Var ju stora problem med 18 tums fälgarna, men fick 20 tum istället så det borde ju inte stoppa upp.
av SurfarHy
SRDL skrev:Hej, beställde en XC60 D5 AWD 16/1 och har 3860 bilar före. Planerad vecka 14
Får man fråga vilka tillval du gjorde? Färg?

Jag tog ocean race blå, tonade och laminerade rutor, backkamera och uppvärmda spolarmunstycken utöver lite annat standardtjafs. D4 awd med automat.

Undrar vad som krånglar när andra som beställt andra XC60-varianter tydligen får leveransdatum.
Bakre ljuddämpare hål

Jag inte sett sådana hål på n&ar[…]

B230F går fett

Okej, då får jag kolla närmare p&[…]

Har sedan flera år haft keramiska bromsbel&a[…]

Instabil styrning (XC70 -16)

Jag upplevde ett "slingrande" beteende v[…]