Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av BaraHDoom
Hej.
Som ni ser på bilden så är det en Btr ifrån min V40 t4 fas 1.. Det jag undrar är då, vart sitter inlopp/tillopp och vart sitter returen?
Är inte så jätte haj på det är med Btr osv, så därför frågar jag här =)
Bilagor
btr t4.jpg
btr t4.jpg (13.45 KiB) Visad 6507 gånger
Användarvisningsbild
av sweddan
Den sitter på baksidan av fuelrailen. Om du står framför motorn så sitter den lite mer till vänster bakom railen. Du ser en större slang som går till den, bränsleledningen. Det finns ingen retur.

Gjorde en liten bild: Bild

Du ser bränsleledningen och lite av btr:en här: Bild
av BaraHDoom
sweddan skrev:Den sitter på baksidan av fuelrailen. Om du står framför motorn så sitter den lite mer till vänster bakom railen. Du ser en större slang som går till den, bränsleledningen. Det finns ingen retur.

Gjorde en liten bild: Bild

Du ser bränsleledningen och lite av btr:en här: Bild
Jo de vet jag, har plockat bort min då den pajja när jag skulle ha av en slang. Och tanken är då att montera in en linjär Brt.
Men vill veta vad som är inlopp och vakuum? Blir de då va?
av BaraHDoom
det är ett sådan Btr jag har, med an.kopplingar o stålslang o allt. Därav att jag måste veta vad som är inlopp osv =)
Bilagor
02229_1.jpg
02229_1.jpg (23.28 KiB) Visad 6468 gånger
av benka1
Lär knappast bli nå bättre om du tänker höja trycket utan att göra nåt annat-Eller?
skicka tebax det där o köp en orginal istället,du kommer få så mycket problem med din motor så att hälften
hade varit nog...
Ecun kommer få fnatt o tro att den är en raket o kommer skicka tretusen felkoder så om du inte är grå hårig så komma du bli det :D
av BaraHDoom
benka1 skrev:Lär knappast bli nå bättre om du tänker höja trycket utan att göra nåt annat-Eller?
skicka tebax det där o köp en orginal istället,du kommer få så mycket problem med din motor så att hälften
hade varit nog...
Ecun kommer få fnatt o tro att den är en raket o kommer skicka tretusen felkoder så om du inte är grå hårig så komma du bli det :D
Tänker inte höja trycket.
Såg detta som ett alternativ då den är billigare än vad orginalet är som kosta 1382kr på volvo.
Som jag ej har råd med nu :P
Användarvisningsbild
av sweddan
Inloppet är ju in i fuelrailen. Matningen är ju slangen från tanken. Vakuum har du på insuget. Jag hade köpt en begagnad original btr istället för att mecka ihop allt det där.
av BaraHDoom
sweddan skrev:Inloppet är ju in i fuelrailen. Matningen är ju slangen från tanken. Vakuum har du på insuget. Jag hade köpt en begagnad original btr istället för att mecka ihop allt det där.
Begagnad kostar 1000kt hos skroten, och jag har bara hittat en.. då kan jag lika gärna köpa en splajdans ny orginal från Volvo. Vilket ja förmodligen kommer göra idag. Vill ej ha massa felkoder osv. Vill bara ha en fungerande bil :p

jag startar bilen. står stlla när jag g[…]

V90 Meka själv

Det är väl inga konstigheter med dessa,h[…]

Hej, Jag köpte en 2014s Volvo v60 för un[…]

blev ju riktigt bra där! dom gläns[…]