Jag har testat turtle vaxpolish & flytande hårdvax men det är värdelöst :D Försöker hitta någon sida som säljer meguiars krompolish för fälgar. Eventuellt om det inte blir bra, funderar jag på lämna in bilen till ett proffs och låta dom göra en ceramicpro benhandling på bilen kostar ca 10tkr, men det kanske är bortkastade pengar, känns knappt lönt när det är några grova repor och skav på bilen. :???:
Nu:S80 V8 Executive
S80 D4 Classic Summum 200HK MY16 Savile Grå 19" Bor -16
S80 D5 Summum manuell 215Hk -14
XC60 D5 Aut. R-Design -11
S60 D5 R-Design manuell 215Hk -14
XC70 D5 AWD 185HK Aut -07
V70 T5 260HK 19"R-hjul,HR-sänkt Summum Automat -07
har du testat diesel?
Sen kan man ju faktiskt testa med autosol på ett litet ställe om man är osäker. Man behöver ju inte spänna på en polertrissa på borrmaskinen och köra fullt liksom..
Om du kan komma över en skvätt så testa detta: http://www.payback.se/files/632.pdf det är det jävligaste jag använt på alufälgar mm, var dok försiktighet och gör det utomhus el ha en halvmask på, alternativt håll andan. Testa på insidan fälgen först.
Känns som det är läge att åka iväg med dem till nån expert innan de blir så lite ytterligare skadade som möjligt... Kanske går de att rädda om man gör på rätt sätt innan man gör ytterligare skada på dem?