Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av the_dolph
Hej! Har funderingar på om jag ska köpa en V70 t6 eller inte. Har tittat på modellerna 08-09. Någon som har en sån eller har testat. Har sökt runt lite överallt med hittar inte mycket bland feedback eller tester på denna bil. Finns gått om videotester fast på nederländska. Kör Max 1500 mil per år så förbrukningen bryr jag mig inte mycket om. Vill ha en bil som är kul att köra men ändå har bra lastförmåga när det behövs. Har även sneglat på VW passat r36. Kom bära med feedback och tips. Angående t6an så har jag lagt till polestar optimering i beräkningen. Någon som har testat med den mjukvaran och utan.

Hoppas på många svar :)

Mvh Lars
Användarvisningsbild
av xerent
Var nära att köpa en själv. Har provkört en V70 T6 och ägde en V70 själv i många år. Underbar bil och underbar motor. Dock ville frugan ha XC så det blev inte så.

Provkör en så lär du inte tveka sen! Det enda negativa är förbrukningen men vafan. :grin:

Sen är det ju såklart att 2008-2009 är första åren med alla barnsjukdomar osv. Räkna med att få byta bussningar här och där. Senare årmodeller har nog bättre chassiegenskaper och därmed väghållning. Men priset på en 2008 är ju oslagbart. Hittar du en med låga mil är det ju solklart köpläge.
Användarvisningsbild
av the_dolph
Inga fler tips eller feedback på Volvos t6a till V70 2008?

Mvh Lars
av dissonans
Trevlig motor, stor och tung bil (min vägde 2040 kg tjänstevikt), ganska dålig automatlåda men på det stora hela en mycket bra bil.
Användarvisningsbild
av MartinS
En kanonmotor, polestar gör stoor skillnad dessutom.

Slå till!
Användarvisningsbild
av the_dolph
Jag letar efter en 08a som gått mellan 8-12000 mil. Någon större service? Kör en xc70 2.5t aut 210 hk nu. Kommer jag märka någon större skillnad? Tycker även den är rätt pigg med aut lådan.
Användarvisningsbild
av MartinS
the_dolph skrev:Jag letar efter en 08a som gått mellan 8-12000 mil. Någon större service? Kör en xc70 2.5t aut 210 hk nu. Kommer jag märka någon större skillnad? Tycker även den är rätt pigg med aut lådan.
Du kommer märka stor skillnad JA. Med polestar så kommer det va STOR skillnad (100hk mer än idag).

T6 är snäll mot servicekontot, var 12kmil är det tändstift. Vid 24kmil skall aggregatremmen bytas, det är en lite större grej, annars är det rätt lungt.
Användarvisningsbild
av the_dolph
Jobbigt bara att alla t6or finns på annan ort. Har sett en i Gällivare och två i Stockholm. Ingen i närheten av Östersund. Synd för jag är riktigt sugen på en sån.
Användarvisningsbild
av MartinS
Man får ju räkna med att åka lite om man skall ha en lite "uddabil" och har speciella krav. Jag köpte min XC60 T6:a 45 mil hemifrån.

/Martin
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 24
Transmissionsolja till M66

Hej, Frågan gäller en v70 2011, D3, ma[…]

När jag tänker efter så är de[…]

Dörrlås under vintern.

För två veckor sedan tvättade jag […]