Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Marcusen
Tja!

Jag är som de flesta sugen på att byta till R-front på min V70 -06.

Undrar om någon har en idé om hur jag ska lösa strålkastarrengöringen? Jag har xenon och då sitter det spolarmunstycken i fronten istället för torkare som på R-fronten. Går det att kanske kapa upp ett hål i fronten och få dit de spolarmunstyckena jag har idag? Tänker ska man sätta dit torkare blir det ju ett sjuhelsefyrs meck med strålkastarmotorer, om det ens finns plats för det.

Någon som har ett förslag? Oerhört tacksam för tips och svar!
av Marcusen
ja det var så jag tänkte! Får luska lite i hur spolarna är ditsatta men tycker att det inte ska vara några problem att få dit org spolare, nä xenonen åker inte bort! :P
av meonmybike
tittade på en front på skroten idag, såg ut som att munstyckena bara sitter med klipps på baksidan av fronten :)
är ingen större operation att ta bort fronten och kolla häller :)
av Marcusen
Såg det också! :D Så det blir inga problem. Har inget garage så har inte haft lust att ta ner den, tänkte ifall det kommer upp något billigt på nätet som man kan få tag i utan att ha kikat efter :) Tack för svar!

Till TS,vad läser du av bilen med för l&[…]

Har du kollat att det inte är blött unde[…]

@kievY , Vankas plusgrader här i veckan :-)[…]

Skojsigt Några tillbehör som skall p&a[…]