Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Linqid
simonhalmstad skrev:Den ser rätt låg ut, ser inte ut som så mycket suv jämfört med den gamla. Men det är väl klart den ser nog mycket bättre ut i verkligheten.
Jag har ingen aning om vad bilen på bilden är inställd på, men vad jag förstått finns det motorvägsläge på luftfjädringen vilket ju isåfall kan förklara höjden.
av aka06iah
Kilade förbi en gammal XC90 parkerad bredvid en sprillans ny nu ikväll, tog en bild, men lyckas inte ladda upp den. Hur göra jag det, tänkte att det kanske finns intresserat folk här?
Användarvisningsbild
av grillchips
Vafasen, ingen som rullar här i Stockholm ännu?! :)
av aka06iah
Här är nya XC90 bredvid gamla. Varje gång jag ser nya XC90 skapar den ett snäpp mer ha-begär hos mig...undrar om det slutar lyckligt??
Bilagor
IMG_0294.JPG
IMG_0294.JPG (1.32 MiB) Visad 1009 gånger
av Tjocken
108 hästar känns som lite för en ny xc90 om jag får säga mitt! :-)
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Ehh nu blev jag besviken på nya XC90 den ser liten ut bakifrån och heller inte speciellt jättevacker. Ser inte ut som så mycket suv som den gamla, skulle snarare kalla den nya för XC80!! Nä en gammal hederlig XC90 -14 Summum Inscription väcker mer ha begär för tillfället hos mig!! Den nya har ju plast på stolsryggen där bak istället för skinnklädsel för att bara nämna något. :-O) Möjligt att man ändrar uppfattning efter att nya XC90 kommer ut för provkörning. ;)
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Nya är en enooooorm skillnad mot gamla och jag har haft 3 av förra generationen, en MY02 T6, en MY05 T6 Executive och en MY07 D5 Executive! :)

Såg nya senast idag. Grymt fet! 8)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9
Polestar 4

Jag följer flera Polestar grupper på Fa[…]

Tysta sommardäck V90

Ifall det är resonansljudet som stör dig[…]