Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Problemet kom i förra veckan när vi var ute och körde den stannade helt plötsligt under färd och ville efter det inte starta igen , Jag fick hjälp att bogsera den hem , Väl hemma så startade den en ggn men inte mera ,, Den fick då stå ett par dagar nu i dag var även batteriet helt utdraget så det är nu demonterat . Försökte starta den med starthjälp och startgas utan någon framgång .. I displayen i bilen står det ngt om Motorservice , jag kan tyvärr inget om bilar när sånt här händer , har fått tips om ngn kamläges givare som brukar gå på de här bilarna .. Kan ngn här ge mig lite tips så jag kan få i ggn den igen .. Tack på förhand ..
Hej jag har i dag haft hjälp med en felkods läsare det finns inga felkoder på bilen .. Bränslepumpen höres när man vrider på tändningen men den startar ej .. Får troligen ingen impuls från kamlägesgivaren trodde en av de som var här och kollade i dag min fråga är det svårt att byta en sådan ?? Går de sönder bara helt plötsligt ?? tacksam för svar .. Bilen finns i Åtvidaberg
Jag hade samma felsymtom på min 02:a. Kolla så att du verkligen har bränsletryck, genom att trycka in stiftet i "däcksventilen" på bränslefördelningsröret(sitter vid oljepåfyllninglocket).

Felet på min bil var varmgång/glappkontakt nere i bränsletanken. Tyvärr relativt vanligt på 02:or.
Jag känner en kille som jobbar på Rejmes han hade med sig en dator från sitt jobb och kopplade in på bilen fanns inga felkoder tyvärr .. Det var han som tipsade mig om att det var väldigt vanligt och att de bytt Tändläges givare på många av dessa bilar ..
När vi bogserade bilen och det skakade rejält så startade han till och gick en stund ,, Ytterligare ett knasigt fel säkert jag kan inget om sådant här blir bara sur och besviken när jag trodde jag köpt en bra bil så gick den inte längre en 3 dagar , den har visserligen rullat 48000 mil men är skött av tidigare ägare ..
Hasse53 skrev:Jag hade samma felsymtom på min 02:a. Kolla så att du verkligen har bränsletryck, genom att trycka in stiftet i "däcksventilen" på bränslefördelningsröret(sitter vid oljepåfyllninglocket).

Felet på min bil var varmgång/glappkontakt nere i bränsletanken. Tyvärr relativt vanligt på 02:or.
Tack för tipset ska kolla i morgon när det ljusnar ute ...
wresse skrev:Jag känner en kille som jobbar på Rejmes han hade med sig en dator från sitt jobb och kopplade in på bilen fanns inga felkoder tyvärr .. Det var han som tipsade mig om att det var väldigt vanligt och att de bytt Tändläges givare på många av dessa bilar ..
Påstår iaf att om du får ett meddelande eller om "motorlampan" tänds så FINNS FELKODER.
Antingen hade han fel på sin läsare eller så har du fel i din CEM eller motsvarande.
Känns som om du sakta är på väg in i " byta reservdelar tills vi av tur hittar rätt " träsket, brukar bli ruggigt dyrt innan felen hittas.

Stämde ju rätt bra med några felko[…]

Blev ett köp av nya sommarhjul igår. Ho[…]

Volvo 744 GL årsmodell 1990

Finns det någon expert på det i Sk&ari[…]

Fick bilen igår! :-D IMG_2056.jpeg IMG_2[…]