Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Så här blev det. (B) Kanske borde postas i Garaget? Men ef. det varit lite "classic" disskutioner här så ville jag genom detta inlägg, bekräfta och berömma min åf. som i.o.f.s inte gjort mer än förväntat, dock! ändå stridit för mig internt.. Eloge (RO)

Bild

Bild

Skål ni som har! (BE)
Senast redigerad av 1 jiha, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av forbo
Snygg kärra :D

Längtar efter min bil nu.

Beställde en classic momentum för två veckor sen, känns ju som en evighet tills man får den.
Användarvisningsbild
av jiha
Forbo: lugn! Det är dom sista 24 timmarna som känns :-/]

Hur ser dina specar ut? Färg, motor osv..?

// Jiha
Användarvisningsbild
av forbo
Sista dygnet kommer man väl inte att kunna sova en blund :D

Blev 170hk:n för mig, hade väl helste velat ha 2.5T men vill inte belasta ekonomin för mkt, är bara 21 år så :)
Manuell, Willow grön metallic.
Bi-xenon, backvarnare osv som ingick i momentum paketet.
Tucana 17", Takspoiler,Mörktonade rutor, High perform högtalare
, drag, motorvärmare, hastighetsberoende servo.

Och sen lite andra småsaker som mugghållare, 12v eluttag bak, stänkskydd etc.

//Forbo
Senast redigerad av 1 forbo, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av exup
Mkt fin!!Våran kommer till Halmstad den 27,sen ska den in på Ditecbehandling,montera m-värmare,osv....Så kanske andra veckan i April kanske :(
Användarvisningsbild
av jiha
Exup: den kom idag till oss i södra norrland: eftersom jag la på sommarsulorna, lite som "tranorna vid hornborgarsjön" -när jiha lagt på sommardäcken kom våren!!! (W)

Forbo: Nice! Som sagt fälgarna gör sig än bättre i verkligheten :D
Såg att du också valde HP Ljud: Måste vara det mest prisvärda paketet någonsin! :-))))) Jag menar Slutsteg, byte av samtliga högtalare till bättre, och till priset av jämf. t.ex. Avbländbar bakspegel kostar!!!! Mycket prisvärdt:: VILKET LJUD!! :-/O/

// Jiha
Användarvisningsbild
av forbo
Japp fälgarna ser KANON ut IRL :D

Jo visst läggar man ju (två verkar vi vara iaf :)) hellre samma pengar på bättre ljud än backspegeln, sen kan man ju köpa till 12" basen om man ändå inte är riktigt nöjd :D
Användarvisningsbild
av jiha
Exup: Aha "våran" läste, våren. För mycket :-/O/
Lycka till...

Offtopic.. Har ett gäng på jobbet som tänkte vänta till nya V70nn kommer innan dom beställer ny tj-bil.. Efter att dom sett/kört min, var det 4 pers. som beställde V70 Classic.. :D Faktorer som: pris/mervärde, Utseenda/körglädje avgjorde, klyschan att slippa barnsjukdomar (endast 2 år nybilgaranti på nya V70:n) och "en bil är aldig bättre än som sista årsmodell" (jo Jag vet, S80 har blivit testad och fått ta första smällen) Men det tog 5 år för Volvo att få ordning på hela paketet sist!.

// Är självklar partisk.. (P)
Användarvisningsbild
av Larre
Stort grattis igen!

Kortfattat, alkoholpåverkad analys följer här. (Läs inte så skarp, men väl så ärlig.)

Railsen: gött att det löste sig. De gör sig jättebra mot den svarta metallic:en.

Spoilervingen: sänker bränsleförbrukningen markant! Väl? En livsnödvändig utrustningsdetalj för oss nördar. :lol:

Slutröret: som railsen och handtagen. Snyggt!

Fälgarna: läckra! De är ruskigt lika C70-fälgarna.

Svarta metalliclacken är super! Spelar ingen roll att det gäller att hålla den ren för att hålla den snygg. Man får bara litet mer motion på det viset.

Extraljus: vill jag också ha, men pengarna räcker inte :cry: Någon på forumet skrev att han ville ha extraljus och att det var ett tecken på att han inte brydde sig om hur bilen såg ut. Au contraire, extraljus adderar skönhet till utseendet.

Inställsam? Knappast, bara onykter.

Skål!
Användarvisningsbild
av jiha
Larre: :-E Här har du en Dryckesbroder och volvofrälst i en å samma förpackning! (fullÅGo) _läs ärligt och inte så noga: ;;-O

Tvätta bilen har blivit som ett andra jobb för mig nu! (S)

Tycker att x-ljusen visar på "bruks" nivån -alltså att man "använder" bilen norr om Sthlm.

Tacsk... Full å go..
Lövets XC70 -05 - Godkänd!

.. damasken o packningarna är inte gjorda o[…]

Ja, men hade köpt 4x5L av någon av dess[…]

Lammullstrissa käkar repor men är du ova[…]

Trasig Renault Scenic

Det gäller att börja i tid. […]