Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av dalldall
japp, då har man hittat en rejäl bil igen! med det menar jag en enkel bil med förgasare som man kan lita på i alla väder. man får ju tycka vad man vill om 7 serien, ful, snygg eller nåt, snygg e väl att ta i, dock har den ju sin egen form o liknar inget annat från den tiden. visst ja, nu e den ju skattefri( hur länge det nu varar) o bes vartannat år. räddade den i princip från skroten, 26000 mil o 7 ägare på 30 år låter ju ganska hyfsat, ingen vacker syn, men en ärlig bil. undertill är den i princip rostfri vilket för mig e ganska unikt, tittar man på bilarna på skroten finns det inte mycket kvar av plåten undertill, så det e ju bra. gått som pågabil dom sista åren vilket syns, så det som gäller just nu e följande. byte av bromssköldar runt om, handbromswire, försöka smörja upp oken, byte backar o bromsslangar, fixa avgassystemet, torkning av alla alla mattor i bilen, nytt innertak, andra framstolar, ta ut en avbruten pinnbult till grenrör, ny insugspackning, dra om kablarna under insuget, nya stötfångare, lite rostlagning finns såklart, men inga större saker, lacken är tråkig, men det får vänta. kommer lite bilder efterhand renoveringen fortskrider. shit, den e ju 30 år gammal! går som veteranbil hahaha, ok veteranbil måste ju inte tvunget vara 50 år gamla o värda 300000kr eller?
av dalldall
kommer lite bilder senare, hehe, lite hatkärlek till 740! fast bättre bil kan man inte ha när jag tänker efter. det här med skattefritt får man leva på så länge det varar.
Acproblem Volvo 940 -98

Funderar lite på risker med att åka r[…]

Har tyvärr ingen multimeter.

Fel centerhögtalare?

Någon som kan bekräfta om det bara &[…]

Går fläkten/fläktarna som dom ska?