Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av katteniris
Valet mellan bensin eller diesel är väl också en fråga om vilken slags körstil man föredrar. Vil man ha en bil som är stark på låga varv, så väljer man D2.

Ang. BMW, så tror jag inte ens man kan få bränslevärmare i deras små modeller. Bor man i Sverige så vill man ju kliva in i en varm bil på morgonen under vinterhalvåret, och då är det Volvo som gäller...
av Nicco
crumpets skrev:
Din BMW har inte bränslevärmare gissar jag... :)

Nix, bränslevärmare gick inte att få så jag är förpassad till sladd. Dock gör bilens tillskottsvärmare (någon typ av elvärmare som jag har förstått det) ett bra jobb för att få värme fort, men det blir ju aldrig som en bränslevärmare. Menmen, bara en vecka kvar nu innan Volvon dyker upp nu, så det är inte länge kvar :-)-)
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Ja D4 Vea är hela 50 000 dyrare än D2 men & andra sidan kommer D4 ha ett mycket högre andrahandsvärde.
Användarvisningsbild
av Perc
Vad är det för snicksnack om att bränslevärmare inte skulle gå att få? Bara för att det inte finns som originaltillbehör betyder det inte att man inte kan låta installera efteråt.
av Nicco
Perc skrev:Vad är det för snicksnack om att bränslevärmare inte skulle gå att få? Bara för att det inte finns som originaltillbehör betyder det inte att man inte kan låta installera efteråt.

Jag får ursäkta mitt bristfälliga sätt att uttrycka mig på. Ämnet från början var dock förbrukning och där hade jag kunnat nöja mig med att tillägga att bränslevärmare saknades på bilen i fråga.

Det ska för övrigt vara rätt dyrt att eftermontera på 1-serien, runt 30 lappar. Känns mycket på en bil för knappt 400tkr.
Användarvisningsbild
av crumpets
Galet dyrt att eftermontera generellt sett dock... Kommer man under 15 ska det ju till ett mirakel, under 20 kan man anse sig nöjd. Och lär sänka andrahandsvärdet eftersom ju mer meckad bil desto sämre, generellt sett.
av Nicco
crumpets skrev:Galet dyrt att eftermontera generellt sett dock... Kommer man under 15 ska det ju till ett mirakel, under 20 kan man anse sig nöjd. Och lär sänka andrahandsvärdet eftersom ju mer meckad bil desto sämre, generellt sett.
Håller med!
av katteniris
Stod och valde mellan BMW och Volvo, men och valde Volvo just för att man kunde få dieselvärmare till bra pris och då dessutom med styrning från en mobilapp...

Visst är BMW fina, men det som är premium i Bayern blir inte lika premium i kalla Norden där man vill ha värme i bilen.

Tack för alla svar. Uppskattar det verkligen![…]

..när man funderar på ett byte nä[…]

Framvagnsbalk Volvo 240

Upptäckte att framvagnsbalken är trasig[…]

Jag blev insåld på Tershine så j[…]