NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av envariabel
Hej,
Jag har ingen aning om detta inlägg ligger rätt.

Jag söker helt enkelt delar till min C30 som jag aldrig tycks hitta på internet.
Dels söker jag skyddskåpan till min avtagbara dragkrok, och dels det lilla plastlocket som sitter över hålet där man ska skruva in bogseringsöglan där fram.
Jag skulle såklart kunna åka iväg till någon skrot eller till Volvo och höra, men tänkte höra här först.
Finns det någon annan volvo-modell som även passar till c30 kanske?

Tack på förhand
Senast redigerad av 1 envariabel, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av grillchips
Skrot/Internet är ju alltid billigast, men Volvo är i detta fall inte alls dyra.
Jag köpte för nåt år sen en ny kåpa till min avtagbara krok på Volvo, tror inte jag gav mer än 250kr för den.
Luckan till bogseröglan är väl värre då den behöver vara lackad, du har inte kollat på bildelsbasen.se?

Edit:
Om du nu har en 2010 eller nyare, längst ner här är två kåpor för en hundring stycket samt fri frakt.
http://www.bildelsbasen.se/se-sv/Volvo/ ... krok/Alla/
av envariabel
grillchips skrev:Skrot/Internet är ju alltid billigast, men Volvo är i detta fall inte alls dyra.
Jag köpte för nåt år sen en ny kåpa till min avtagbara krok på Volvo, tror inte jag gav mer än 250kr för den.
Luckan till bogseröglan är väl värre då den behöver vara lackad, du har inte kollat på bildelsbasen.se?

Edit:
Om du nu har en 2010 eller nyare, längst ner här är två kåpor för en hundring stycket samt fri frakt.
http://www.bildelsbasen.se/se-sv/Volvo/ ... krok/Alla/
Okej, tack för svar! Jag var till volvo igår, kåpan till kroken var inte så farlig som du sa, den skulle gå på 250. Det var värre med locket för bogseröglan... med lackering skulle den hamna på 800-900kr... Saken är den att den att jag märkte att det var borta efter att jag fått hem den från just Volvo, och jag vet att den var hel innan jag lämnade in den, tycker ju att dem borde kunna stå för det.
Bensinpump till B27A 1978?

Min erfarenhet av Volvo är att man ibland h[…]

ljudet av ett dött batteri?

Stämmer att det var så jag gjorde. Me[…]

Jordpunkt V70-12

Det var bilens manual jag menade. Se bild. Den har[…]

Hej, fyndade för ett år sedan en V70 10[…]