- mån 02 feb 2015, 14:37
-0011 Hjulsensor VF . felaktig signal . Permanent
-0012 Hjulsensor VF . felaktig signal , Permanent
Han på verkstaden(inte volvo) sa att det tydde på kransar men att det även kan vara givare.. skönt att veta var på bilen problemet sitter :) hur kontrollerar man kransar och givare? är det mycket som måste loss för att kunna se kransen? MVH
SubMarine skrev:Man kan få felkod om kransarna är tillräckligt dåliga (och du hade ju lysande ABS-lampa). Enklast är att bara plocka bort hjulet och kika på kransen, men det kan vara lite svårt att se sprickorna ibland. Jag fick ofta felkod när jag körde på motorväg i 110-120 km/h när mina kransar var dåliga.det var så mitt problem började, lampan började lysa när man kom upp i ca 110.. nu har jag fått felkoderna och dem säger följande:
-0011 Hjulsensor VF . felaktig signal . Permanent
-0012 Hjulsensor VF . felaktig signal , Permanent
Han på verkstaden(inte volvo) sa att det tydde på kransar men att det även kan vara givare.. skönt att veta var på bilen problemet sitter :) hur kontrollerar man kransar och givare? är det mycket som måste loss för att kunna se kransen? MVH

får helt enkelt leta efter en helt ny (begagnad) Styrspindel med lagerhus och hela paketet ??:-/
- By Jgo