Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jahaja
Ajson skrev:Hade exakt samma symptom på min bil.

Det uppkom i samband med att jag tankat. Jag hade kört etanol under en längre period och gjorde detsamma denna gång/tankning. Efter tankningen på en för mig ny bensinstation hade jag också problem med att starta bilen/segare att få igång..

Pratade med volvotekniker om detta och fick rådet..tanka igen på en annan mack.. Vet inte om det var en slump eller inte men i samband med att jag bytte mack och fyllde på med nytt bränsle så löste sig mina problem och de har inte återkommit.. Detta var ca ett år sedan...
Minns du hur långt du körde den gången, efter att du tankat?
av Ajson
Jahaja skrev:

Det uppkom i samband med att jag tankat. Jag hade kört etanol under en längre period och gjorde detsamma denna gång/tankning. Efter tankningen på en för mig ny bensinstation hade jag också problem med att starta bilen/segare att få igång..

Pratade med volvotekniker om detta och fick rådet..tanka igen på en annan mack.. Vet inte om det var en slump eller inte men i samband med att jag bytte mack och fyllde på med nytt bränsle så löste sig mina problem och de har inte återkommit.. Detta var ca ett år sedan...
Nej exakt vet jag ju intehur länge jag körde, men jag kör alltid minst några minuter efter tankning så att bilen ska hinna " ställa in sig " efter ev bränslebyte...
Det jag tror hände denna gång var att etanolen höll dålig kvalite... men det är bara min egen spekulation..Jag hade ju även etanol i tanken sedan tidigare så..det var inget bränslebyte..
av jpennerb
Ajson skrev:
Jahaja skrev:

Nej exakt vet jag ju intehur länge jag körde, men jag kör alltid minst några minuter efter tankning så att bilen ska hinna " ställa in sig " efter ev bränslebyte...
Det jag tror hände denna gång var att etanolen höll dålig kvalite... men det är bara min egen spekulation..Jag hade ju även etanol i tanken sedan tidigare så..det var inget bränslebyte..
Jag hade samma problem. Hade sen tidigare tankat på st1 en längre tid men fick för mig att testa jet. Efter den tankningen började bilen bli svårstartad. Körde slut på tanken och tankade på st1 igen. Startproblemen försvann på en gång. Och nej jag skiftande inte bränsletyp. Troligen en dålig batch hos jet som skapade problem. För övrigt har jag nu kört snart 3år med etanol, ja det funkar! :D
Elpriset

Räkningen kom igår. 5145 kr för 1[…]

Några felkoder???

Jag antar att det är laddtrycksgivaren du men[…]

På min 745-a -88B fungerar c-låset per[…]