Moderator: Moderatorer

Rekade lite fiskeställen och passade på att ta ett par bilder på den otvättade härligheten. Gör sig helt OK i färgen.

Bild

Bild

Bortsett från det självklara, plåtfälg, så är det egentligen bara kromlist runt fönstren och en vinge jag saknar. Annars är jag nöjd utseendemässigt och utrsutningsmässigt. Motorn är väl en annan diskussion :wink:
MagnusSthlm skrev:Nyreggad men kan ju dela med mig av vad jag pysslade med förra helgen...

Extraljus infällda i grillen på min V70, 55W xenon i extraljus och helljus. Blev ordentlig skillnad från original! Kan ta någon mörkerbild nästa gång jag är ute och åker.

Bild
Snyggt!!
Gärna en bild från baksidan, på hur du fäst dom :)
Joel93 skrev:
MagnusSthlm skrev:Nyreggad men kan ju dela med mig av vad jag pysslade med förra helgen...

Extraljus infällda i grillen på min V70, 55W xenon i extraljus och helljus. Blev ordentlig skillnad från original! Kan ta någon mörkerbild nästa gång jag är ute och åker.
Snyggt!!
Gärna en bild från baksidan, på hur du fäst dom :)
Tack! De är fästa på baksidan med stora brickor. Kan ta en bild imorgon. Var lite knepiga att ställa in men la en ring av tunn slang bakom så man kan spänna skruvarna olika hårt för olika vinkel.
Håller med Börne, skaffa kromlapor. Skrivit det innan och skriver det igen, undra när man får se när en bil bytt ägare och har en kromlampa och en gul.

MagnusSthlm skrev:Bild
Täckpluggar nästa? :D
http://www.vparts.se/se/tackpluggar-vol ... 97-00.html
Micce1980 skrev:Håller med Börne, skaffa kromlapor. Skrivit det innan och skriver det igen, undra när man får se när en bil bytt ägare och har en kromlampa och en gul.

Täckpluggar nästa? :D
http://www.vparts.se/se/tackpluggar-vol ... 97-00.html
Kanske får bli både kromlampor och täckpluggar framöver. Plockade bort torkarna när den ena började peka rakt upp och sen har jag inte brytt mig eftersom det är en bruksbil men klart det blir snyggare med täcklock.
Fick indikation igår kväll att batteriet håller på att ta slut, fick nästan inte igång bilen när jag skulle hem från jobbet.
Så i förmiddags gick jag ner till garaget och provstartade bilen: tvärkört. Ringde närmsta Volvoverkstad, och de kunde ta emot bilen på studs för batteribyte. Hann hem lagom för en snabblunch och sedan iväg till jobbet endast 1,5 minuter för sent.
Bokade tid för installation av en Calix batteriladdare som ska gå parallellt med motorvärmaren.
börne skrev: Ett tips... dessa är mycket snyggare än dom orangea som sitter där nu :wink:
Micce1980 skrev:Håller med Börne, skaffa kromlapor. Skrivit det innan och skriver det igen, undra när man får se när en bil bytt ägare och har en kromlampa och en gul.
Minsan, hur svåra är dom att byta då, finns det några instruktioner man kan kika på? :)
batmac skrev:
börne skrev: Ett tips... dessa är mycket snyggare än dom orangea som sitter där nu :wink:
Minsan, hur svåra är dom att byta då, finns det några instruktioner man kan kika på? :)
Ja i den där boken som följde med bilen bör det väl finnas? :) Sen byter man i blinkersen i backsegeln när man ändå är igång. :)
Senast redigerad av 1 Micce1980, redigerad totalt 0 gånger.
Micce1980 skrev:
Ja i den där boken som följde med bilen bör det väl finnas? :)
Meh, sånna kan man ju inte hålla på att kolla i :roll:

edit* Men nu gjorde jag det ändå. Må vara blind men inte hittar jag något om den lampan?
Senast redigerad av 1 batmac, redigerad totalt 0 gånger.
  • 1
  • 285
  • 286
  • 287
  • 288
  • 289
  • 1912

Passar nog,skiljer bara lite på et (5mm)

Hej. Har sett några xc60 MY2020/MY2021 som h[…]

Ljud från koppling

Problemet är löst, körde runt helt […]

EX30, påstår dom.

Tycker den är genuint vrålsnygg. Kan va[…]