- tor 05 feb 2015, 17:16
Har en V50 2010 som tydligen inte gillar vintern. Nån mer som kanske har samma problem och möjligen lösning på dem?
1. Dörrarna fryser fast.
2. Förardörren går inte att stänga. Får sätta kupévärmen på högsta och hålla i dörren (jag vet... inte så smart) när jag kör iväg. Sen helt plötsligt går den att stänga efter så där 5 minuter.
I o med att dörren inte går att stänga så fungerar inte centrallåset eller inget lås alls för den delen, så det går inte att ställa ifrån sig skrället nånstans.
3. Backspeglarna fastnar (den infällbara varianten)
4. Backsensorn tjuter även om det inte är något inärheten.
5. Den säger att jag inte har bilnyckeln i bilen. Har sån där Keyless-Drive.
Har ju uppenbarligen nyckeln med mig eftersom jag kunnat starta och köra iväg, rotat i fickan efter nyckeln och sedan håller i den.
Tycker fortfarande om bilen, trots vinterproblemen :)
1. Dörrarna fryser fast.
2. Förardörren går inte att stänga. Får sätta kupévärmen på högsta och hålla i dörren (jag vet... inte så smart) när jag kör iväg. Sen helt plötsligt går den att stänga efter så där 5 minuter.
I o med att dörren inte går att stänga så fungerar inte centrallåset eller inget lås alls för den delen, så det går inte att ställa ifrån sig skrället nånstans.
3. Backspeglarna fastnar (den infällbara varianten)
4. Backsensorn tjuter även om det inte är något inärheten.
5. Den säger att jag inte har bilnyckeln i bilen. Har sån där Keyless-Drive.
Har ju uppenbarligen nyckeln med mig eftersom jag kunnat starta och köra iväg, rotat i fickan efter nyckeln och sedan håller i den.
Tycker fortfarande om bilen, trots vinterproblemen :)