Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av dave
hehe så enkelt? trötter som faen då jag kollade. ska kika på det.

sista bilden, någon som tycker det ser omgjort ut? Är inte kunnig i området. Så man inte ringer till kundtjänst o sen visar det sig att dörren är ommålad...

Dave
Användarvisningsbild
av MartinS
dave skrev:hehe så enkelt? trötter som faen då jag kollade. ska kika på det.

sista bilden, någon som tycker det ser omgjort ut? Är inte kunnig i området. Så man inte ringer till kundtjänst o sen visar det sig att dörren är ommålad...

Dave
Det är definitivt mer apelsinskal på dörren än bredvid. Om det beror på att dörren, eller delen bredvid är omlackad kan inte jag avgöra.

/Martin
Användarvisningsbild
av dave
Ok hur göra för att se om den är omlackad? fota ur annan vinkel etc?

Dave
Användarvisningsbild
av dave
Ringde Volvo i göteborg, de tar inte i detta med tång, det ska återförsäljaren fixa. Fick numret till garantiansvarig på lokala volvohandlaren. Hon pratade sig varm om hur duktig den killen var som hade tittat på min bil och hade han sagt det så gäller inte garantin. Men jag kunde få komma in, till samma kille o ta bilder för att skicka in. Men jag skulle inte hoppas... Så en fem år gammal bil börjar rosta på ett ställe där ingen yttre påverkan kan påvisas och inte rostat igenom så är man FUCKED. Propper fucked.

E nu så arg så jag vet inte vad jag ska göra. Funderar på att sälja bilen o köpa något annat...

Dave
Användarvisningsbild
av greeeken
dave skrev:Ringde Volvo i göteborg, de tar inte i detta med tång, det ska återförsäljaren fixa. Fick numret till garantiansvarig på lokala volvohandlaren. Hon pratade sig varm om hur duktig den killen var som hade tittat på min bil och hade han sagt det så gäller inte garantin. Men jag kunde få komma in, till samma kille o ta bilder för att skicka in. Men jag skulle inte hoppas... Så en fem år gammal bil börjar rosta på ett ställe där ingen yttre påverkan kan påvisas och inte rostat igenom så är man FUCKED. Propper fucked.

E nu så arg så jag vet inte vad jag ska göra. Funderar på att sälja bilen o köpa något annat...

Dave
Faktiskt så tror jag du tjänar i längden om du säljer bilen o tar nått annat.
Börjar rost titta fram så får du itne så mkt för en 5 år ny bil.
Användarvisningsbild
av dave
Funderar på detta med bubblorna, kommer rosten nu bara äta sig vidare i lacken? förslag på vad jag kan göra åt det?

Dave

@Micce1980 , Brukar jag också göra.. b[…]

MartinS V60 D4 R-Design

@MartinS , Har själv dragit mig från[…]

En bekant hade en hel del parkslide vid sitt to[…]

Hejsan Jag funderar på att skaffa en ny xc60[…]