Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Kärt barn har många namn tydligen :)

Jag har fått bekräftat att batteriet i larmsirenen är slut och hela enheten behöver bytas.

Bilia vill ha 2700:- för del+arbete så jag kollade på begagnade larmsirener och de ligger runt 800:- men frågan är då:

Passar larmsirenen från ex. XC70/v70 till min s60? är 2005 årsm.

mvh
Senast redigerad av 1 lindstrom90, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av greeeken
lindstrom90 skrev:Kärt barn har många namn tydligen :)

Jag har fått bekräftat att batteriet i larmsirenen är slut och hela enheten behöver bytas.

Bilia vill ha 2700:- för del+arbete så jag kollade på begagnade larmsirener och de ligger runt 800:- men frågan är då:

mvh

Varför inte byta batteri bara?
av lindstrom90
greeeken skrev:
lindstrom90 skrev:Kärt barn har många namn tydligen :)

mvh

Varför inte byta batteri bara?
vad är det för batteri? och hur mycket kostar ett sådant ?
av svda
Batteriet finns där därför konstruktören på Volvo ansåg att det fanns risk att tjuven öppnar backluckan och kopplar bort bilbatteriet så att larmet tystnar. De som föreslår byte av nämnda batteri måste dela denna farhåga och dessutom befara att tjuven kan känna till att backup batteriet saknas.
Om du delar denna farhåga, så byt batteriet, i annat fall så kan du ta bort det som Wissel föreslagit.
Användarvisningsbild
av greeeken
svda skrev:Batteriet finns där därför konstruktören på Volvo ansåg att det fanns risk att tjuven öppnar backluckan och kopplar bort bilbatteriet så att larmet tystnar. De som föreslår byte av nämnda batteri måste dela denna farhåga och dessutom befara att tjuven kan känna till att backup batteriet saknas.
Om du delar denna farhåga, så byt batteriet, i annat fall så kan du ta bort det som Wissel föreslagit.

Jäkligt korkat svar.
Man vill gärna ha en bil som fungerar som den ska.
Du kan ju plocka bort lite airbags här o där. Helt onödigt att ha dom . Bilen fungerar iallafall.

Till TS .
Det är tre som batterier. VA kan dom kosta 12 kr?
Det jobbiga är ju att plocka bort sirernen o öppna upp det för att byta batteriet/batterierna.
Men kom ihåg, dom kan ha läckt o skadat kretskortet. Då är det nytt som gäller.

Här har du länkt
http://www.svxc.se/phpBB2/viewtopic.php?f=25&t=10962
Det är ett annat volvo forum. Du måste regga dig där oxå precis som här.
av eddar
Jeg hadde samme feilen på min alarm 8637399, batteriet tok kretskortet.
Kjøpte brukt alarm på skroten i Sverige, testet den der og da, den var OK.
Hjemme delte jeg den mellom svart og grått med "belegg"-kniv og tok bort batteriet,
og kablet batteriet til motorrommet, bort fra alarmen/sirenen.
Nå kan ikke batteriet knekke kretskortet.
Batteri pakken (7,2 V) koster ca 30 kr.
av svda
Jäkligt korkat svar.
Man vill gärna ha en bil som fungerar som den ska.
Du kan ju plocka bort lite airbags här o där. Helt onödigt att ha dom . Bilen fungerar iallafall.

Du verkar inte ha förstått att inte bara bilen utan också larmet fungerar alldeles utmärkt utan detta backupbatteri, som för övrigt upphört att fungera långt innan larmet börjar strula.
Det sätts ingen felkod för detta. Din jämförelse med att sätta krockkuddarna ur spel är i sammanhanget helt irrelevant.

Lägg upp filen på youtube och länk[…]

XC60 MY27

När blev det 91km på el? 88 va det v&au[…]

Carplay Trådlös adapter

Fick hem min Carlinkit mini ultra 3 idag och den f[…]

Samma problem på min Volvo c40. Usel kvali[…]