Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av PTV
Hur i hela friden monterar man bort nackstöden i en S80 av första generationen för att kunna montera på annan form av klädsel.Har lutat sätet bakåt enligt verkstads manualer och tryckt in de två plastflärparna en bit under detta nackstöd på stolens ryggsida men nackstöden vill trots detta inte släppa från stolen.Finns också två små cirkelformade hål på denna ryggsida som jag försökt trycka in men inget händer.Hur gör man !?.
Senast redigerad av 1 PTV, redigerad totalt 0 gånger.
av PTV
Vaaa !?.Finns det ingen på ett Volvo forum som vet hur man får bort nackstöden !?. ?:-/
av RollTheDice
Bild
Håll in de två spärrarna och "slå till" nackstödet nedåt (detta då dom ofta ligger i spänn), lyft sedan upp nackstödet.
av PTV
RollTheDice skrev:Bild
Håll in de två spärrarna och "slå till" nackstödet nedåt (detta då dom ofta ligger i spänn), lyft sedan upp nackstödet.
Jag bugar i all vänlighet över det svaret och ska göra ett försök igen så fort tid ges.Tryckte tidigare in två plastflärpar bakom klädseln utan resultat så jag får väl på det hela igen. :D
av PTV
Här är för övrigt en film på hur det hela ser ut
för nästa person som vill lossa nackstöden för att eventuellt använda sig av en överdragsklädsel.Så kan ju resterande ägare av dessa bilar undra hur nu detta gick till.Internet är ibland himla bra. :D

Till TS,vad läser du av bilen med för l&[…]

Har du kollat att det inte är blött unde[…]

@kievY , Vankas plusgrader här i veckan :-)[…]

Skojsigt Några tillbehör som skall p&a[…]