- ons 21 jan 2015, 12:10
Ja det har ju ryktats om att den "kommer jättesnart" sen 2010 eller nåt sånt. Jag skulle ta det med en lastbilslast salt.
Moderator: Moderatorer
Jahaja skrev:Droopy skrev:Hur lyckas ni använda er av ett ramavtal för privatbilsköp? Här i stan vägrar både Berners och Bilkbolaget att låta oss använda sig av det för privatköp, det räknas som en förmån och ska således förmånbeskattas och de säger att de är skylldiga att meddela skatteverket att vi köpt bil privat. Är det någon som känner till någon annan Volvo ÅF som man kan använda sig av ramavtal hos för privatköp.Jag är inte helt 100 på att det är självklart men vet om ett par kolleger som fick igenom det. Antar att de hellre säljer till en större rabatt än inte alls. Har inte hört att det skulle räknas som förmån?
Jag jobbar på ett rikstäckande företag och jag tippar på att vi har ramavtal på de flesta större ÅF, någon här som direkt kan säga att den och den ÅF är det inga problem att handla privat.
Personalbil är ju en förmån som förmånsbeskattas men rabatten i personalbilskalkylen blir ju inte en ytterligare förmånsbeskattning?
Hej, Jag köpte en 2014s Volvo v60 för un[…]
blev ju riktigt bra där! dom gläns[…]
Monterade till slut MOST blåtands modulen me[…]
Bra att det löste sig, dock jag är 99% s[…]