Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av Nilsson
Loner skrev:Eccy den fulingen pikade mig att han blev först med Xenon...

Jamen vart är bilderna på jobbet och resultatet då???

samlade ihop en hög på skrivbordet med grejor jag har liggandes för montage... nån som kan gissa vad det är för olika projekt?

Bild

La även in en fin beställning på lite smågrejor för dryga 3500 på bilbolaget, så nu får vi se vad som kan hända...

/L
Ahh, det är så kåpan ovanför hastighetsmätaren ser ut! Stolarna, dörrsidorna, kryckan, heltäckningsmattan och tunneln har redan samma färg =) Får min sån i slutet av veckan hoppas jag. :D
Vad fick du pynta för nyckeln?
Användarvisningsbild
av Loner
Själva nyckelämnet slipat o klart kostar 800-900 , vad fjärren kostar vet jag inte, fick min dosa och tänker lyfta över kretskortet från min gamla.

Skall iväg på fredag och få mjukvaran så vi får se vad det kostar....

/L
av Nilsson
Loner skrev:Själva nyckelämnet slipat o klart kostar 800-900 , vad fjärren kostar vet jag inte, fick min dosa och tänker lyfta över kretskortet från min gamla.

Skall iväg på fredag och få mjukvaran så vi får se vad det kostar....

/L
Alltid mjukvaran som skall vara den dyra biten.. Va och kollade på konstantfarthållare idag på bilbiten, knappinsats till ratten kostade ~600:- men nerladdning + programvaran gick loss på ~3000!

Måste man montera ner hela instrumentbrädan för att montera kåpan som sitter ovanför?
Användarvisningsbild
av Loner
Nilsson skrev:
Måste man montera ner hela instrumentbrädan för att montera kåpan som sitter ovanför?
Nejdå, man lossar kåpan över "rattstången", tar ut sargen framför instrumentet, sen tar man ur instrumentet och då har man fri tillgång att byta "kepsen".

/L
av Nilsson
Loner skrev:
Nilsson skrev:
Nejdå, man lossar kåpan över "rattstången", tar ut sargen framför instrumentet, sen tar man ur instrumentet och då har man fri tillgång att byta "kepsen".

/L
Man tackar!! (D)
Användarvisningsbild
av Loner
Jag har säkert nån bild på hur det ser ut när man rivit allt om du vill se?

/K
av Nilsson
Loner skrev:Jag har säkert nån bild på hur det ser ut när man rivit allt om du vill se?

/K
Ja det vore snällt av dig om du ville ta dig tiden och leta. Alltid bäst att göra rätt direkt :)
Användarvisningsbild
av Loner
Hmm hittade inga bra mekbilder, bara hur det ser ut när instrumentet är bortplockat, vill du se det?

/L
av Nilsson
Gör det är du snäll! Ska ner till stan imorgon och se om min "keps" har dykt upp! Går i tankarna på om jag ska slänga på klarglasen samtidigt eller om jag ska ha vita knaster! (Vit bil med tonade rutor).
Användarvisningsbild
av Loner
Eccy, så här blir det med rätt kablage :P

Bild

/L
XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]