Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hbgpolisen
Hallå!

Kommer för första gången beställa ny bil efter att farsan drog in en i nybilsträsket vilket inte var planerat. Har dock lite funderingar kring valen och tänkte mest höra vad Ni anser. Alltid bra med lite annan syn på det innan man spikar allt. Egentligen mot att köpa helt ny bil pga det otroligt oekonomiska i det men kan inte blunda för att Volvo just nu har väldigt bra erbjudanden och paket som alla sammanfaller.

Har tänkt mig följande och fått en offert:
V70 D4 AWD Summum Business Ed, automat MY2015
Electric Silver + takspoiler
Driver support support
Klimatpaket med VOC
Lastpaket
Parkeringshjälp fram samt bak.
Drag fast
Vinterhjul
18' Sleipner Black Chrome
Fick allt detta för 379' prick. Myyyyycket pengar men men...

Så vad säger ni om tillvalen, pris etc? Kör idag XC70 MY10 Summum med typ samma paket som ovan men en ny XC hade inte varit lika mycket ny bil för mig som en V70, bara en känsla. Behöver inte riktigt höjden trots jag gillar den.
Tack på förhand!
Bilagor
image.jpg
image.jpg (84.97 KiB) Visad 607 gånger
image.jpg
image.jpg (82.36 KiB) Visad 593 gånger
av ansjo
Låter som en vettig spec, enda jag tänkte på är om avtagbart drag är inget du behöver? Även kamera bak är guld värt... :)
av Hbgpolisen
Nja draget vet jag kommer ändå sitta på i princip hela tiden så ingen idé att ha avtagbart för min del, plus extra skydd mot folk som inte kan parkera eller hålla avstånd. Sen visst kamera är bra att ha men är redan över i pris som jag känner jag vill ge så mer saker kan jag inte lägga till utan att isf ta bort något!
av Linqid
Jättefin spec, och snyggaste färgen! Mycket bil för pengarna.
Användarvisningsbild
av hållundan
Är av samma inställning när det gäller draget. Kör också fast då jag inte orkar kladda runt där när det väl ska användas, dels för att man ändå har det rätt ofta, skyddar väl kanske något mot parkeringsbös (krocksäkerhetspåverkande säger några, vilket jag inte tror på visserligen), sen tycker jag faktiskt att det ser ganska ball ut.

Till TS kan man bara säga att det verkar onekligen som en bra spec. du fått till där. Om inte Keyless ingår i något av de där paketen kanske det kan vara något? Har det visserligen inte själv, men misstänker att det är som VOC, har du en gång haft det vill du aldrig vara utan.
Användarvisningsbild
av Perra83
Varför inte Business ed pro?

Nivåsensor larm
Växlingspaddlar
Elfällbara nackskydd bak
Glasögonhållare
Lastkrokar och bärkassehållare i bagaget
Fuktsensor
Eluppvärmda spolarmunstycken
Reservhjul med domkraft

Småsaker som i alla fall jag hade valt plus lite till. Inga pengar på en ny bil.
av Hbgpolisen
Keyless ingår i Summum-paketet så det är med!

Sen är det bra tankar där med Bus Ed PRO men jag måste helt enkelt dra strecket någonstans. Har redan dragit iväg för mycket så trots att det kliar i fingrarna att lägga till det där lilla så är det enda pengar som en normal inkomsttagare som jag inte vill vara utan mer än nödvändigt :D
Användarvisningsbild
av joel80
Glasögonhållare och laskrokarna kan du i allafall enkelt köpa och montera i efterhand. :)
Användarvisningsbild
av erikaak
Knallfin bil - godt valg! Hadde ville valgt det samme av utstyr selv. Enig i at en vinge gjør seg! Mye penger? Skal naturligvis ikke uttale meg. Bilen koster sikkert 650' kr i Norge... (S)

Johan! Verkar lovande. Är det i samband med[…]

Ja det skulle ge klara indikationer på r&aum[…]

Volvo car UX

Någon mer som ännu inte fått 4.2.[…]

Relä bränslepump

Då väcker jag liv i denna tråd. G[…]