Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av OrsonGbg
Kika i senaste numret av teknikens värld, några skisser på nya S60:n. Volvo chefsdesigner "vad han nu heter" bekräftar att det blir en ny S60. Jag tycker den är ruggigt läcker! Volvoemblemet med sort typsnitt i stil med Volvo lastvagnars, mycket snyggt :D
Användarvisningsbild
av Loner
Där mumlar dom om en V60 oxå... blir et inte för tätt mellan modellerna nu?

/L
Användarvisningsbild
av hj
Oavsett om man tror på AMS eller TV:s skisser så tycker jag det har gått för långt med designvansinnet nu. Den nuvarande Volvon blir min sista, jag har fått nog.
av OrsonGbg
Jag tycker tvärtom, det jag sett av nya S60:n ger mig ett stort habegär.
Användarvisningsbild
av cycler
Kan hålla med om att det inte är mycket Volvo över de nyare modellerna.....

Är nog Ford som lägger sig i för mycket.....

Däremot såg fälgarna riktigt bra ut....

/C
av caradioa
j*vla as som designar så fult!!! Bakpartiet påminner på tok för mycket om Skoda Octavia och förra generationens WV Passat! Hoppas Volvos band brinner om de tillverkar nåt så vidrigt!
Användarvisningsbild
av greeeken
Tycker den ser ut som en Opel Vectra bak.
Inge fint alls. Men fälgarna ser bra ut.
av matzen10
Och lite BMW/Audi över det höga vecket som löper utmed dörrsidorna.. Men totalt sett ser den fräsch ut. Och framförallt något nytt! Fronten såg fin ut, men vill vänta på mer bilder.. Sedan är ju frågan hur man disponerar innerutrymmena; förhoppningsvis gör dom bilen strikt 4-sitsig ;-)

M V H
---< Matz
av Billy
Volvos nye chefdesigner är Steve Mattin och är mer eller mindre geniförklarad inom bilvärlden som designer. Han kom direkt från Mercedes till Volvo är bland annat ansvarig för Mercedes senaste coupémodeller.

Visst har man invändningar mot designen på dom nya bilarna, men tack och lov ligger dom långt fram i tiden då nya S60 ska presenteras tidigast i slutet av 2009 (tack och lov att det slutligen blev en ny S60). Tills dess kanske man "vänjt" sig bättre. Men både Teknikens Världs och Auto Motor & Sports bilder var datorillustrationer och är bara tolkningar av deras reportrar om hur bilen möjligtvis skulle kunna se ut. Det är sällan projicerade bilder liknar slutprodukten.

Vet ej men kan du inte ställa max belysning m[…]

Laddbox

Hej, jag har just köpt en v60 t6 recharge. Ja[…]

trådlös laddning

Om någon i framtiden vill veta vad kag gjord[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Jag hade problem med lambdasond i ett halvå[…]