Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Amandaqueen
Var inne idag och ombesiktade min v70 och alla tidigare 2or var åtgärdade och efter hon kört och testat bromsarna säger hon, ABSlampan lyser tillsammans med Tracs off så du får ombesiktning :/ Jag sa jo men det är typ volvo-glapp, får inte upp några felkoder. Och hon ba tyvärr abslampan får inte lysa så du får besikta om! Den lyser då och då, kan gå månader utan att den lyser, kan gå veckor då den lyser hela tiden, har lämnat in flera gånger och dom har inte fått upp några felkoder och bara släckt den, Men så tänds den igen osv.. Hur ska jag få bilen genom besiktningen? kan man byta givare? eller är det bara volvo.glapp?`någon som råkat ut för samma ? En tanke jag har är att lämna in den hos en ackrediterad verkstad och så slipper jag åka till bilprovningen igen för ett fel som egentligen bara verkar vara ett jävla glapp :/ Det sjuka är att min kompis fick igenom sin bil när abslampan lyste. Någon som råkat ut för samma ? :( vet ifan hur jag ska göra, fick en månad på mig :-(O)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Vet ej hur det är men är det en ombesiktning så ska dom väl bara kolla på sakerna som har fått anmärkning på och se så att felet har åtgärdats eller hur är det?

Jag va med om en gång att det blev anmärkning på ett längsgående bromsrör bytte det och åkte in på ombesiktning och får nedslag på det andra längsgående bromsröret :evil: Då kan man ju undra varför det gick igenom första gången och inte under ombesiktningen.
av RollTheDice
Om du bara vill ha igenom den utan att lägga tid/pengar på att laga, kan du ju alltid bara plocka ur glödlampan :wink:
Bild
Användarvisningsbild
av Severin
Det funkar ju inte, är dom alert så kollar dom så lampan tänds när man slår på tändningen och slocknar när bilen har startats
Användarvisningsbild
av Amandaqueen
verkar vara rena ram vilda västern hos bilprovningen, dom hatar säkert oss truckers och tänkte nu jävla ska hon få :/

haha smart sen bara sätta i den igen efter besiktningen ;)
Användarvisningsbild
av Amandaqueen
Severin skrev:Det funkar ju inte, är dom alert så kollar dom så lampan tänds när man slår på tändningen och slocknar när bilen har startats
vet ifan hur jag ska göra
Användarvisningsbild
av Amandaqueen
DayDreamer skrev:Vet ej hur det är men är det en ombesiktning så ska dom väl bara kolla på sakerna som har fått anmärkning på och se så att felet har åtgärdats eller hur är det?

Jag va med om en gång att det blev anmärkning på ett längsgående bromsrör bytte det och åkte in på ombesiktning och får nedslag på det andra längsgående bromsröret :evil: Då kan man ju undra varför det gick igenom första gången och inte under ombesiktningen.
verkar vara rena rama vilda västern på bilprovningen :/ beror väl helt på vilken man får, dom äldre släpper säkert igenom småfel medans dom nya ska sätta 2 på allt :???:
av RollTheDice
Severin skrev:Det funkar ju inte, är dom alert så kollar dom så lampan tänds när man slår på tändningen och slocknar när bilen har startats
Sant :D, dock slocknar den väll 2 sekunder efter att tändningen blivit påslagen på -98 V70. tror inte motorn behövs startas.
Användarvisningsbild
av Amandaqueen
Severin skrev:Ja det kanske du har rätt i..:)

Om det inte finns några felkkoder låter det som tändningslåset glappar
finns inga felkoder, har lämnat in flera gånger. Det låter dyrt :?:

Jag provade att dra en ny jordkabel men det funger[…]

Jag har gett bilen ledigt idag, schysst eller hur?[…]

Larm går v70 -07

:-D Movement skulle jag gissa på, verkar g&[…]

Verkar stämma bra det. Fick just en notis om […]