NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Emil889
Sambon har köpt en C30 2007 som är utrustad med det mesta, det är en summun men av någon anledning så har första ägaren snålat in lite på stereon.
Det finns inget aux-uttag och det finns ingen "Mode" knapp på stereon utan det verkar vara en vanlig CD-spelare.

Vad är enklaste och billigaste sättet att kunna spela upp musik ifrån antingen 3.5mm eller en iphone-kabel? Funderade lite på en GROM då jag själv kör det på min S60 och är kanonnöjd men såvitt jag förstår så behövs det en dyrare variant med fiberkablage och sånt då hon har en 2007?

Är det någon som vet vad Volvo tar för att montera ett aux-uttag? Hörde någon som sa ca 1500 men det låter lite för bra för att vara sant? :)
Emil889 skrev:Sambon har köpt en C30 2007 som är utrustad med det mesta, det är en summun men av någon anledning så har första ägaren snålat in lite på stereon.
Det finns inget aux-uttag och det finns ingen "Mode" knapp på stereon utan det verkar vara en vanlig CD-spelare.

Vad är enklaste och billigaste sättet att kunna spela upp musik ifrån antingen 3.5mm eller en iphone-kabel? Funderade lite på en GROM då jag själv kör det på min S60 och är kanonnöjd men såvitt jag förstår så behövs det en dyrare variant med fiberkablage och sånt då hon har en 2007?

Är det någon som vet vad Volvo tar för att montera ett aux-uttag? Hörde någon som sa ca 1500 men det låter lite för bra för att vara sant? :)

Om jag inte är helt ute och cyklar så är det grom som gäller för bilar före 08, innandess fanns väl varken aux eller USB möjlighet??

OM du kan köra med Volvos USB interface så är nypriset ca 5000:-

Algerna har inte kommit till pumpen. De borde fast[…]

Jag fick den tillslut kalibrerad och allt ser ut a[…]

Fords bensinmotorer är ju av typen EcoBoost o[…]

Spolning av automatlåda

Jag har spolat lådan två gånger […]