Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Its1more
Mors!

Har fått problem med Premium Sound i bilen. Ibland kommer inget ljud alls, varken från radio, CD, telefon, parkeringssensorer, Driver Support osv. Inget. När jag startar bilen så hörs ett knäpp i högtalarna och sedan är den död. Infotainment fungerar på displayen, alltså jag kan styra allt, men inget ljud. I bland hörs ljud ett par sekunder för att sedan försvinna och när det försvunnit kommer det inte tillbaks förrän jag stänger av tändningen och startar igen - kanske.

Jag har precis varit på Haga Norra och fått en herrans massa mjukvaror omladdade och uppdaterade (inklusive AUD), men det är fortfarande samma problem.

Kan det vara slutsteget, tro? Vad jag vet sitter det under passagerarsätet. Kan det vara värt att spraya kontakterna med någon kontaktspray?

Tar varmt emot tips!

De hittade inget om det i deras databas i alla fall (Volvo alltså).

Tack på förhand,
Fredrik

Bil enligt signatur.
Användarvisningsbild
av Its1more
Droopy skrev:MY13 då har du kanske gar kvar, använd den isf.
Jodå, det finns garanti i form av Maxi Trygg 2 år som fortfarande gäller. Jag ville mest veta om det är någon som har haft liknande problem och fått det löst.

/Fredrik
av Elmeholt
Jag har oxå problem med premium sound på min v70 -15, är det runt 0 grader eller lägre, så är det en fördröjning på allt ljud ca 30 sek. Det enda som låter är subben. Enligt volvo ett känt fel som jag hoppas dom snart har en lösning på. Börjar bli småstörigt.
Användarvisningsbild
av Its1more
Elmeholt skrev:Jag har oxå problem med premium sound på min v70 -15, är det runt 0 grader eller lägre, så är det en fördröjning på allt ljud ca 30 sek. Det enda som låter är subben. Enligt volvo ett känt fel som jag hoppas dom snart har en lösning på. Börjar bli småstörigt.
Här det totalt tyst, inte ens en fördröjning. Det kommer inget ljud helt enkelt.

/Fredrik
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Its1more skrev: Jag har precis varit på Haga Norra och fått en herrans massa mjukvaror omladdade och uppdaterade (inklusive AUD), men det är fortfarande samma problem.
Känns som standardfelsökning idag.... vi laddade om all mjukvara men det är ändå punktering på vänster framhjul, konstigt att det inte hjälpte :-O)

Nå, skämt åsido, låter ju som något på bussen strular.
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag har för mig jag har läst något om en fiberkabel under passagerarsätet som antingen kunde gå sönder, vikas eller hoppa ur?! Kan va värt att kolla iallafall kanske även om jag inte kommer ihåg några detaljer.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
MartinS skrev:Jag har för mig jag har läst något om en fiberkabel under passagerarsätet som antingen kunde gå sönder, vikas eller hoppa ur?! Kan va värt att kolla iallafall kanske även om jag inte kommer ihåg några detaljer.
Japp, all Audio sänds ju digitalt på bussen via fiber enligt Volvo-M.O.S.T protokollet.
Användarvisningsbild
av Its1more
Stort tack! Ska be verkstaden kolla det.

/Fredrik
Användarvisningsbild
av Its1more
Dyrt att byta misstänker jag...
Falsklarm av insekt?

Visst. Har haft problem med att flugor/fjäril[…]

Har du kollat att hylsorna i reläsockeln (i e[…]

Motorvärmare 850

Kontaktvärmaren (som du byter på 5 min)[…]

Prestige Performance

med andra ord kan man säga att Prestige perfo[…]