NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av timebandit
Men vi som har SID803A, klarar firmorna av att koda bort dpf ur dessa eller är det kört för oss andra? Nu är mina problem borta men kanske i framtiden :)
Användarvisningsbild
av Sierra94
Om jag ska koda ur dpf så tar jag ner filtret och rensar det helt. Skär upp det på ovansidan och svetsar ihop det igen. Ska plocka ner det nu i helgen och ta ur lite mer av keramiken och testa igen :D
av getsome
SID803A är inga problem för dom som vet vilka 1 som ska sättas till 0. Jag kan 803 utan A för jag jämförde mjukvara från min mot en engelsk som inte hade hade filter och hittade var man var tvungen att ändra , hittar jag en DPF fri från fabrik som har 803A så går det också att fixa , proffsen har detta som leverbröd och kan utan större svårigheter stänga av på både SID803A och EDC16 (1.6 D) motorn.. EDC16 är egentligen den enklaste då det bara är 1 st 1:a som ska sättas till 0 medan på SID803 & 803A är det ca 15 st
Användarvisningsbild
av Sierra94
Nu ser mitt partikelfilter ut såhär inne. Den började regenerera igen efter drygt 30 mils körning så nu grottade jag ur lite mer med borren. Detta kort är taget från utloppsdeln av det. Återkommer med info om hur det blev.

Bild
Volvo 440 Överhettar

..Ny termostat samt fyllt på vatten Hj&a[…]

Algerna har inte kommit till pumpen. De borde fast[…]

Jag fick den tillslut kalibrerad och allt ser ut a[…]

Fords bensinmotorer är ju av typen EcoBoost o[…]