Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av scamoe
Hej!

Igår skulle jag ut med min 940 som jag inte kört på ett par veckor och startar den o allt känns som vanligt,
skrapar rutorna o så sen hoppar jag in o kör iväg o hinner köra 200m så dör den när jag ligger i 50,
Försökte starta om men gick inte väntade 10 min o testa igen o då tillslut gick han igång o tänkte aja då funkar han väll
kör 200m till o den dör igen o så fortsatte den hela vägen hem igen!
Den går jättedåligt, orolig tomgång, dör ibland till o med på tomgång,
blöddrar ger dålig respons på gaspådrag, smäller kraftigt när man varavar upp den till 4-5k varv
Kollat lmm o den går ännu sämre utan den! kollat tändning genom att dra av ena tändhatten efter den andra,
och då går den med ännu sämre så den går på alla cylindrar o lmm funkar vad kan vara fel? sjuk tacksam för svar!

Mvh John
av scamoe
Går det brygga relät på nått sätt så man vet om det är det eller ej?

går ibland varva den på 5-6 tusen varv en stund utan problem men när man lägger i växel o kör 3 meter så börjar den blöddra!
kan det vara igensatt katt?
av sicnarf
Luktar avgasserna äckligt? Då kan det vara katten. Men du kan varva motorn så jag tror inte på det.
Det som talar emot det är att om det var felet så hade det inte blivit så från en dag till en annan, utan gradvis.
Har du inte haft motor problem tidigare så är det ännu mer osannolikt att katten rasade, för kass motorgång gör att den rasar.
Knacka på kat med gummi hammare upp och ner, fram och tillbaka och lyssna om det ligger löst i den kanske.
http://www.katalysatorbolaget.se/fragor ... lysatorer/
av scamoe
Katten är det nog inte då för den var kall när jag körde den 200m så att den smält är nog ganska liten chans!
men kan det vara misständning? tex rotor, fördelarlock, tändstift eller dyl?

Mvh John
av sicnarf
Bättre köpa nytt el beg relä. Men om du vill bygla bränslerelä en kort stund:
30 är ingång för huvudplus
87/1 och 87/2 är utgång för huvudplus
Om du byglar över från 30 till 87/1 och 87/2 så leds spänningen alltså vidare utan att relät behöver dra.
Så är det på gamla 740.
av scamoe
Hej igen!

Har snackat mig för med lite folk o alla säger igensatt katalysator så tänkte ta ner skiten i helgen o köra utan o se om problemen är borta!

Åkte lite.. oj hoppsan :-/ Äh den rull[…]

Volvo car UX

Jag skulle säga det är en fet uppgrade[…]

Bra jobbat , blev ju jättebra och kommer s&au[…]

Friskluftslang

Antar du menar röret som går från[…]