Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av P210
Lämnat in min V50 på omlack då en jobbarkompis blev lite närgången när han skulle ut ur p-fickan jämte mig..
Bild
Får åka hyrbil en vecka, funderade på vad Hertz skulle hosta fram, hade hoppats på en manuell V60 med bamsemotor men det blev en splirrans V70 D4 VEA & 8-stegsautomat, har inte bestämt mig än om jag ska tycka om den eller inte.. men första intrycken är stoor!.., stadig och tyst(!) - inte oväntat kanske, ska bli kul att se hur det känns att kliva tillbaka till V50:n om en vecka!
Dieselfyran 4:an på 180hk känns helt OK, automaten är bättre än de gamla, men det är fortfarande något som slirar.. :( det där goa skjutsen i ryggstödet kommer aldrig som i D5:an..
P210: Lack på försäkring eller hur gör du? Min front har ett par enstaka skrap från närgångna jävlar, inte riktigt sådär illa men tillräckligt för att jag ska svära över det.
Jag fyllde på 500ml olja efter varning för låg oljenivå i displayen. Först blev man ju lite svettig och körde in på parkering direkt och hällde i det som fanns i enlitersdunken, men det är ju inte oljetrycksvarning som förr i tiden, utan bara - just - nivån som det handlar om. Det var olja på stickan så det fanns ju bra med marginal. Första gången på väldigt länge som jag behövde fylla på mellan service'arna, men så kör jag också dubbelt så mycket nu som de senaste två åren.
Användarvisningsbild
av P210
Inte den som är stor... det är din V50 som är liten :wink:
@börne - Hellre liten o rapp..
Bild :wink:

@grillchips - Japp, försäkringsärende då motparten är helt vållande, kostar inte mig en spänn! men passade på att fråga om jag kunde få en gammal skada fixad då jag ändå får hellack på spoilern - framträdde väl när jag folierade undre grillsargen, får stå för extrakostnaden att plastlaga den, annars hade de bara lackat över den sa skaderegleraren!!
Bild
Jag har haft två plåt/lackjobb på bilen under de 5 1/2 år jag ägt den. Både gångerna fick jag ej reparerad parkeringsskada "på köpet" utan att ens be om det. Första gången var det inte ens på samma plåt (höger bakskärm) del där den egentliga skadan var (höger bakdörr), och dessutom ganska djup. Vid det tillfället var det helt uppenbart att den gamla skadan inte hörde till ärendet eftersom skadan på dörren var skadegörelse i form av repa med spetsigt föremål och gamla skadan var en typisk parkeringskada med buckla. Senaste gången var dock gamla skadan på samma dörr som nya skadan.
Senast redigerad av 1 StringerBell, redigerad totalt 0 gånger.
P210 skrev:Lämnat in min V50 på omlack då en jobbarkompis blev lite närgången när han skulle ut ur p-fickan jämte mig..
Bra att han sa till!:) Fick fronten påbackad förra veckan, solklar smitning. Nåja vart inte så farligt men förbannad blev jag i alla fall!! :)
@stringerbell: lackeraren kanske behövde dimma ut lacken på bakskärmen för att få en mjuk övergång så han fixade skadan under eftersom en seriös lackerare inte lackar över skador.

Lackar man bara en dörr på en sida av bilen så blir det nästan alltid nyansskillnad i vissa ljus hur noggrann man än varit med kulörmatchning. Jag har så på min bil. Passagerar dörren fram stämmer inte till 100% mot resten av bilens sida i vissa ljus.
  • 1
  • 280
  • 281
  • 282
  • 283
  • 284
  • 1912

Tack för alla svar. Uppskattar det verkligen![…]

..när man funderar på ett byte nä[…]

Framvagnsbalk Volvo 240

Upptäckte att framvagnsbalken är trasig[…]

Jag blev insåld på Tershine så j[…]