Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rpalsson
Hejsan!

Jag beställde min vita Volvo V70 sport innan jul med en beräknad leverans vecka 8.
På 'min volvo's hemsida står det att bilen är färdig och väntar på att skickas. Det är vecka 5 nu och 3 veckor kvar tills vecka 8, det kan väl inte vara möjligt att bilen står i Göteborg i tre veckor innan bilen levereras?
Hur lång tid tar det från att bilen skickas till att den kommer till volvohandlarn, i mitt fall, Bilia i Eskilstuna? ?:-/
Användarvisningsbild
av Anders E
Kanske är det nåt handlaren ska montera, tex dragkrok?
av Rpalsson
Anders E skrev:Kanske är det nåt handlaren ska montera, tex dragkrok?
Dom ska montera dragkrok, vinge och stötfångarskydd. Tror du det är den exakt leveranstiden ifrån handlaren som är vecka 8?
Användarvisningsbild
av Micce1980
Samt att den antagligen är bokad på en viss biltransport. Kan skickas innan men då ska ÅF vara redo att ta emot den och kunna göre den redo. ÅF vill ju inte ha den ståendes i 3v innan den ska hämtas. Många kuggar som ska passa ihop. :)

Jag hade sett om jag kunnat hämta den där om jag köpt ny Volvo i vilket fall. Bara för att :)
av Rpalsson
Micce1980 skrev:Samt att den antagligen är bokad på en viss biltransport. Kan skickas innan men då ska ÅF vara redo att ta emot den och kunna göre den redo. ÅF vill ju inte ha den ståendes i 3v innan den ska hämtas. Många kuggar som ska passa ihop. :)

Jag hade sett om jag kunnat hämta den där om jag köpt ny Volvo i vilket fall. Bara för att :)

Det hade vart kul om man kan få den skickad innan, hämtar gärna bilen tidigare (helst igår) :lol:
Självklart är det inga problem att hämta den när den är beräknad men grejen är den att vi åker till fjällen vecka 8 så det vore riktigt härligt att få hämta den veckan innan! Ska prata med handlaren imorgon och se vad han säger! :)
Användarvisningsbild
av leiwi
Rpalsson skrev:
Micce1980 skrev:Samt att den antagligen är bokad på en viss biltransport. Kan skickas innan men då ska ÅF vara redo att ta emot den och kunna göre den redo. ÅF vill ju inte ha den ståendes i 3v innan den ska hämtas. Många kuggar som ska passa ihop. :)

Det hade vart kul om man kan få den skickad innan, hämtar gärna bilen tidigare (helst igår) :lol:
Självklart är det inga problem att hämta den när den är beräknad men grejen är den att vi åker till fjällen vecka 8 så det vore riktigt härligt att få hämta den veckan innan! Ska prata med handlaren imorgon och se vad han säger! :)

Grattis
Ring ÅF och ligg på , han har säkert bilen klar under nästa vecka om du "visar intresse" :D

( att bilen blir tidigare färdig bil är inte så ovanligt)
av Rpalsson
leiwi skrev:
Rpalsson skrev:

Grattis
Ring ÅF och ligg på , han har säkert bilen klar under nästa vecka om du "visar intresse" :D

( att bilen blir tidigare färdig bil är inte så ovanligt)
Tackar! Han var ledig idag så skickade mail, hoppas på ett bra svar! Hade vart så himla kul om man fick den nu!! :D

måste kolla oem settings idag...ser på[…]

V70 D3 2012, P241300

Upp ⬆️⬆️

Volvo s80 99' svarar ej på gas

Ja nu har jag testat o byta till ett annat gasspj&[…]

Elpriset

Räkningen kom igår. 5145 kr för 1[…]