Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Swirre66
Vad är det som ska servas då det kommer upp i displayen " Park assist service recyaerd "

Parkerings assistansens sändare är ju skitiga av salt o de är 5 minus, har funkat 100 innan
Användarvisningsbild
av wissel
Börja med att torka rent dina 4 sensorer, kan också vara fukt i någon av dessa.
När mina bråkade i höstas så värmde jag lite försiktigt med hårfön på den som trilskades,
om man gör en felkodsavläsning så får man reda på vilken av dom som spökar.
Har funkat bra efter detta.
av lennart lundberg
Hej!

Du med allsäkerhet fukt i en av dem.
Kan bero på att denna årstid används högtryckstvätt även över dessa givare.
Har man fått in fukt en gång så är de otäta och problemet kan återkommer lite då och då.
Hade det problemet på min bil efter bilen kom i min ägo. Efter bytet och försöker att undvika att bespruta dem igen, inget felmeddelande.
Ta reda på viken som spökar.
Ner med kofångaren som jag tycker är enklast vid bytet.
Dessa givare finns i regel på bilskroten och kan ha samma färgkod som din bil. Har din eller donatorn färgad eller ofärgad kofångare så kan det bli fel färgkod på givaren. Detta inträffade för mig.
Gick att spraya över med färg från Biltema i mitt fall. Grafitgrå.
Volvo har säkert din färgkod på sprayburk.

Gott Nytt År :D
Lennart
av elvaker
Var inne för samma fel idag , givare 2 gav felkod, fick ett kostnadsförslag på byte som sade 3476kr ink delar men då är kabelmattan med för 781kr och som kanske inte behöver bytas, givare kostade 682kr, arbetskostnad var ca 1500kr detta hos Rejmes i E-län.

Nu kanske inte jag ska betala det själv då bilen är nyköpt, får se vad firman säger.
av Frosnam
Lånar tråden. Fick också upp felmeddelandet nyss. Funderar på om det är en slump att det dök upp nu när det är frost?
Kan det räcka med frost på någon av givarna för att man ska få felmeddelande?
Om det försvinner när det blir lite varmare ute idag så vet jag ju iofs...
Lite känsligt va?
Har inte tvättat bilen nyligen, det har inte regnat på ett bra tag här heller.

För man ska kunna ha ett billigare huvudbatte[…]

Läckage av glykol, V70 D2

Hej, Har en V70 med D2-motor från 2013 som […]

Jag gjorde vad jag borde ha gjort tidigare och let[…]

Trasig ABS givare, men var?

Läs ut felkoden så får du svaret[…]