- tor 22 jan 2015, 15:01
#941770
* Förarbevis köpt i cornflakeskartong..
* Slavlön..
* Falska legitimationer
* Fusk med färdskrivare och körtider.
Utöver det har man väldigt ofta, inte tillstånd att köra i sverige alls, då man sedan länge kört förbi sitt cabotage.
Man har nyligen tagit utländska fordon som fått betalt en straffavgift på 40.000kr, på plats för att få iväg sitt gods. Det för att dom kör svenskt gods när dom inte skulle. Det kommer att drabba alla som håller på så om man nu får fatt i dom.
Man har tagit drogpåverkade förare.
Man har tagit minst en med avancerat manipulerad färdskrivare. Förmodligen en i mängden..
Man har ÅTER tagit en förare.. som det visar sej att man tagit 4ggr med undermåligt fordon. PLUS att det inte fanns förarbevis med mera. Den här gången släppte man honom inte.
DSV Har fått ögonen på sej och utesluter tydligen åkare nu, då dessa är ett av företagen som underbetalar.
Svinen är egentligen inte bara dom. Svinen är våra SVENSKA FÖRETAGARE som faktiskt hyr dom utan att bry sej om att kontrollera. Alternativet är att det upphandlas på ett sätt och utförs på ett annat med mellanskillnaden i mellanhandens ficka.
Det bullshittas att vi konsumenter pressar priserna i botten. Så kan man säga om man vill skylla ifrån sej.
Men.. sanningen är den att det är upp till butiker att säga stopp. Går det inte att sänka priset så lova då inte att det blir billigare? Jag betalar hellre 200spänn mer för min tv om jag får veta att den varit LAGRAD och inte legat på vägen o traskat runt just in time, samt att den körts av någon som faktiskt kan klara sitt uppehälle. Det .. vågar inte någon beställare ställa sej bakom.
Micce1980 skrev:Det börjar blåsa i Tyskland nu. De inför att de som framför lastbil ska ha som minst minimilön på 80 kr/h oavsett nationalitet på föraren. http://www.svd.se/nyheter/inrikes/4271487.svdSen då? Idag är problemet 4ggr så att säga.
* Förarbevis köpt i cornflakeskartong..
* Slavlön..
* Falska legitimationer
* Fusk med färdskrivare och körtider.
Utöver det har man väldigt ofta, inte tillstånd att köra i sverige alls, då man sedan länge kört förbi sitt cabotage.
Man har nyligen tagit utländska fordon som fått betalt en straffavgift på 40.000kr, på plats för att få iväg sitt gods. Det för att dom kör svenskt gods när dom inte skulle. Det kommer att drabba alla som håller på så om man nu får fatt i dom.
Man har tagit drogpåverkade förare.
Man har tagit minst en med avancerat manipulerad färdskrivare. Förmodligen en i mängden..
Man har ÅTER tagit en förare.. som det visar sej att man tagit 4ggr med undermåligt fordon. PLUS att det inte fanns förarbevis med mera. Den här gången släppte man honom inte.
DSV Har fått ögonen på sej och utesluter tydligen åkare nu, då dessa är ett av företagen som underbetalar.
Svinen är egentligen inte bara dom. Svinen är våra SVENSKA FÖRETAGARE som faktiskt hyr dom utan att bry sej om att kontrollera. Alternativet är att det upphandlas på ett sätt och utförs på ett annat med mellanskillnaden i mellanhandens ficka.
Det bullshittas att vi konsumenter pressar priserna i botten. Så kan man säga om man vill skylla ifrån sej.
Men.. sanningen är den att det är upp till butiker att säga stopp. Går det inte att sänka priset så lova då inte att det blir billigare? Jag betalar hellre 200spänn mer för min tv om jag får veta att den varit LAGRAD och inte legat på vägen o traskat runt just in time, samt att den körts av någon som faktiskt kan klara sitt uppehälle. Det .. vågar inte någon beställare ställa sej bakom.