- ons 28 jan 2015, 19:37
OK. Jag har inte kollat säkringarna på min, men kanske en vettig idé för mig vore att byta den säkringen.
Min stol fungerar som sagt ibland. Den fungerar oftast inte när jag ska köra iväg på morgonen. När man kört en stund fungerar den igen.
Jag ska byta laddningsregulatorn på tisdag, men tror egentligen inte att felet beror på det. Min bil har ALL utrustning förutom taklucka, men även om allt är avstängt så fungerar stolen endast sporadiskt på morgonen. Generatorn är bytt i September 2014 och batteriet för några veckor sedan, så i princip återstår bara laddningsregulatorn ur el-synpunkt.
På din bil verkar det inte ha något med laddning att göra. Din stol, som du beskriver själv, verkar funka exklusive ryggstöd uppåt som gör att säkringen går. Min bil var inne hos Bilia förra veckan för vinkelväxelbyte och jag påpekade det där med stolen. Mekanikern kunde tyvärr inte återskapa/hitta problemet med stolen, men han blåste iaf rent alla kontakter och smörjde upp. Nu funkade det visserligen inte på min bil, men det kanske det gör på din(?) Om nu något är kortslutet.
/Paul