Moderator: Moderatorer

Kanonbra ju XC70 06-07 är riktigt bra bilar :D
Gotlandsbästa skrev:Va till Visby & besiktade bilen idag. & den gick igenom utan problem :D Nu rullar den 1 år till :-D
Gött!! BTW visste inte att de lämnade garantier för att den ska hålla i ett år. Trevligt. :mrgreen: :mrgreen:
Uppmärksammade för ett tag sedan att nya XC90 fått en liten svensk flagga insytt i ett säte. Mycket smakfullt.
Swed.jpg
Swed.jpg (40.24 KiB) Visad 50382 gånger
Spann vidare på den idén i samband med att sloganen "Made By Sweden" kom i ropet och kom idag på var jag sett något liknande. Jodå i min Cavalet resväska satt det något i den stilen. Fram med ett rakblad och vips....
IMG_3671.JPG
IMG_3671.JPG (1.8 MiB) Visad 4731 gånger
Stämmer ju ändå bra överens med V50, "Designed In Sweden" :mrgreen:
simonhalmstad skrev:Kanonbra ju XC70 06-07 är riktigt bra bilar :D
Är riktigt nöjd! Har rullat 29200mil nu. :-O)
Micce1980 skrev:
Gotlandsbästa skrev:Va till Visby & besiktade bilen idag. & den gick igenom utan problem :D Nu rullar den 1 år till :-D

Gött!! BTW visste inte att de lämnade garantier för att den ska hålla i ett år. Trevligt. :mrgreen: :mrgreen:
Jo då. :mrgreen:
Skulle vilja skriva "köpt" men det var faktiskt i förrgår. :D Idag har jag skickat efter en adapter för att bygga en AUX-ingång. Måtte den komma snart så jag slipper all skit på radion.
Imma på rutorna igen... Tog mig in bakom handskfacket och kollade recirk-spjället. Verkar som det inte öppnade hela vägen så jag motionerade det ett par ggr och nu jobbar det hela slaget igen.
Konstaterade att bilen återigen misständer på cylinder 4. Så om grabben är pigg imorgon för dagis (så man slipper vabba) så ska jag prova att byta tändspole...
Tröttnade på att torkarna knappt tar på rutan trots nya blad sen sent i höstas, så jag smörjde upp fjädrarna i torkararmarna med litiumfett. Nu ligger de mot rutan precis som de ska 8)
av Andis
Byt kylaren idag ingen enkel operation med 3 kylare ihop. Eller vad säger ni som byt. Speciellt oroande är det med AC kylaren man måste flytta lite på och som vill ramla ner hela tiden. Men det gick :-)

Varför byte jag. Kanon skick på den gamla bara att det låg en betongklump på parkeringen när det var mörkt och regna och jag svängde runt hörnet till nästa parkeringsrad som kom in under bilen när jag körde i typ 1 km/h något skrapa till under sekunden senare tändes låg kylarvätskan stäng av bilen. Vad hade hänt. Betongklumpen hade kommit under stötfångaren träffat kåpan efter stötfångaren som sitter lite lägre och tryckte upp kylaren lite i vänstra hörnet räckte för att bryta hål i gaveln vid infästningen av kylaren. Kylaren såg helt intakt ut nertill.
Retligt speciellt som man stod nästan still. Men vem räknar med en kastad betongklump på en parkering.

Slutklämmen får säga som en polare som var med sa. "Behövdes inte mycket för att sänka Titanic heller" ganska bra kommentar han kom på där :-)
  • 1
  • 279
  • 280
  • 281
  • 282
  • 283
  • 1912

Hej, Jag köpte en 2014s Volvo v60 för un[…]

blev ju riktigt bra där! dom gläns[…]

Monterade till slut MOST blåtands modulen me[…]

Bra att det löste sig, dock jag är 99% s[…]