- mån 26 jan 2015, 17:51
Gräver här eftersom jag tyckte det var ett lämpligt ställe att lägg in min kommentar.
Det kan tydligen hjälpa att ta loss motorn och göra rent vid "borstarna" och rotorn då det kan bli mycket koldamm där.
Såg ett tips om att man skulle skruva loss hela kofångaren för att komma åt men det går bra att montera bort blinkers (en stjärnskruv) och strålkastare (fyra #10 muttrar, två elkontakter), det är lite trixigt att få loss strålkastaren men om man böjer försiktigt på kofångar-plasten under strålkastaren så går det bra.
När jag kommit så långt så upptäckte jag att motorkablarna går upp till kontakter precis under motorhuvens öppningshandtag - jag nöjde mig med att tillsvidare bara koppla loss kontakterna för att de inte ska gå på och av sporadiskt. Man behöver inte montera loss något alls för att komma åt dessa kontakter, det räcker att öppna huven. Vid ett vältajmat tillfälle (torkaren nere) så drar man bara ut pluggen och den stannar där.
Ska nog montera loss och se om man kan serva motorerna någon gång, just nu har jag en rostig sidobalk som inte blev godkänd på besiktningen som jag behöver ordna hjälp att fixa med...
Senast redigerad av 1 e5frog, redigerad totalt 0 gånger.
- - rolig och klämkäck signatur

V70N 2.4 140Hk -04- -