Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Med nån av dom där fälgarna måste du ju skaffa en liten vinge också. ;)
Av de ovan => Modin.

Blanksvarta fälgar passar inte till bilar med kromlister tycker jag och Magni ser bara ut som en större 16" fälg, väldigt ospännande.
Aah.. Ja det har han ju.. Jag stirrade mig blind på exempelbilderna och den modellbilen som inte hade vinge. :) ops...
Samma här. 8)
När jag besökte min lokala Volvohandlare innan jul så hade de där en V70 D5 AWD Silvermetallic med 19" Bor Diamond Cut/Iron Stone (de silvriga Bor) och det var riktigt läckert. Tycker du det blir för mycket med silver och silver kan jag rekommendera Bor Diamond Cut/Tech Black istället. Lite mörkare och ger en annan kontrast till silverlacken. Har själv dessa på min bil, som dock är svart. Riktigt trevliga fälgar. Velade mellan dessa, 19" Artio och 18" Modin Black. De sistnämnda föll dock bort på att de var väldigt lika de fälgar jag redan hade (18" AEZ Tidore Dark). Volvo originalfälgar är dyra, riktigt dyra. 18" för 18 125:- och 19" för 21 875:- Själv hittade jag mina lätt begagnade, hade rullat knappt en sommar och jag fick dem kompletta med Bridgestonedäcken för 15000:- Så de blev ju till slut det billigaste alternativet.Kolla på chromefalgar.se de får ibland in originalfälgar som de sedan säljer till bra priser. Sen har de billigare kopior också.

Så här ser iaf Bor Diamond Cut/Tech Black ut på min svarta bil... (Fälgarna är inte speciellt svarta, trots sitt namn, mer grå/mörkgrå-aktiga)
BildBild
Dock ska tilläggas att Volvo rekommenderar sänkning till bilarna om man väljer 19" fälgar... Säger på sin sida att Artio och Bor endast är för bilar med R-design (äldre) eller med sportchassie...

Min bil är sänkt ca 30 mm med sänkningsfjädrar från Kilen/Lesjöfors.

Du kör ju dock en Drive och de är väl sänkta typ 10-15 mm från början för att dra mindre bränsle ;-)
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 30

Startade den första gången sen maj, fly[…]

230fk går snålt

Hmm, nu kanske du fått nått special-ch[…]

Skulle byta kabeln idag. Köpte ett rep pake[…]

Du har ju redan en tråd om detta varför[…]