Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lennarte
snoddasD5 skrev:Alla Volvobilar som är ute på vägarna och test körs dom kör på vanlig mineral olja dom kör inte med nå helsyntet som dom säger sen man ska sätta när man äger bilen.
Det är inte helt omöjligt, under "vanliga" körförhållande för "vanliga" människors körsätt fungerar mineralolja alldeles utmärkt, men Volvo måste ju garantera att det funkar under alla körförhållanden för alla människor i alla ändar av världen. Det huvudsakliga syftet med syntetolja är ju att förlänga serviceintervallerna, men många byter ju olja varje år ändå.

Mvh
Lennart
Användarvisningsbild
av snoddasD5
Lucif3r skrev:mhm mhm..... Och det ska vi tro på, utan något som helst underlägg för ditt påstående?
Du får ju tro vad du vill men så är det. När dom provkörs så kör dom på mineral för att testa motorerna.
Användarvisningsbild
av Funk
snoddasD5 skrev:
Lucif3r skrev:mhm mhm..... Och det ska vi tro på, utan något som helst underlägg för ditt påstående?
Du får ju tro vad du vill men så är det. När dom provkörs så kör dom på mineral för att testa motorerna.
PM:a ett par namn så skall jag gå över gatan och fråga dem om det stämmer att dom sagt det... 8)

/Thomas
av Droopy
Ni måste ju bara skä'mta, inet fan körs en motor in i bilen, den lär ju vara utprövad och klar redan då den lämnar bandet, körs in på mineral var ju det löjligaste jag hört, och dessutom för att lura kunden att köpa syntet.................................
Användarvisningsbild
av snoddasD5
Leta reda på en testförare åt volvo sen om ni får han och prata för dom har tystnadsplikt så får ni höra att det stämmer alla testbilar körs på mineralolja.
av Rådlös
Det är väl närmast du själv som skall leta reda på en testförare, eller annan initierad som kan säga något sådant. :shock: :-O)
Användarvisningsbild
av MartinS
monarped111 skrev:okej
som mazdan ska de va delsyntet 10w/30 acea a3/b4 , de trodde ja betydde att de va den lägsta klassen,o att man kan ha bättre olja i, men inte sämre.
v50 in ska de va 5w/30 helsyntet asea a5/b5 c3.
o i v70 in ska de va 10w/30 helsyntet acea a2/a3/b3/b4.
då kan ja inte köra me samma i v70 in som i v5o in då ?
A5/B5 är inte en bättre olja än A3/B3, det är olja enligt en annan specifikation. Du skall inte hälla den ena eller den andra i en bil som inte är avsedd för det.
Användarvisningsbild
av Funk
snoddasD5 skrev:Leta reda på en testförare åt volvo sen om ni får han och prata för dom har tystnadsplikt så får ni höra att det stämmer alla testbilar körs på mineralolja.
Ja och bara för att du är en hygglig kille så bryter dom den tystnadsplikten och dessutom avslöjar en scam företaget kokat ihop för att lura alla kunder på pengar....det låter ju direkt rimligt och trovärdigt.. [sarcastic mode off]

/Thomas
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 10
Kupéfläkten står still

Det kan komma in pinnar och annat i fläkten e[…]

Halvljus

Jag har en V50 -11 som jag var och besikta. Jag […]