Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ziggeboy68
Har en Volvo 850se årsm 95 2,5 140 hästars.
Tomgången vandrar runt 1000-1500 varv när man
kört så motorn blivit varm. Vad kan problemet va?
Den gårbra att köra, är just Tomgången som är problemet.
Tacksam för svar
av ziggeboy68
Nä vet inte vart den sitter, ibland när man startar den när den är varm så har ja ingen tomgång alls, men gasar ja ur den riktigt så får ja tomgång men en vandrande :-(
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Den sitter vid gasspjället, en avlång rund klump med en kabel och två slangar tror jag är inte säker. Du ser den om du lossar på kåpan som sitter över gasspjället.

Är det bara tomgången som krånglar? Går motorn bra när du kör inga misständningar eller så? Är det bara när motorn har blivet varm som problemet uppstår?
av ziggeboy68
Ja d är bara när den blivit varm som den jäklas, går hur bra som helst annars. Men ska titta på den lilla rackaren imorron :-) Kan d bara va en slang till den som hoppat lös/spruckit?
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Motorn borde gå dåligt även kall om det är en slang som spruckit. Har för mig att det ska låta av tomgångsmotorn när du har tändningen på men det är jag inte säker på.
av KE
Har ungefär samma problem men min går väldigt lågt på tomgång när den är kall (850 GLT-93)! Har tyvärr inte hittat någon lösning :(
av ziggeboy68
Har nu plockat bort tomgångsmotorn,
Blåste litegrann i den o knackade med mejseln
o sen så funkade bilen som vanligt igen ;-)
Tack för hjälpen ;-)

Jag har gett bilen ledigt idag, schysst eller hur?[…]

Larm går v70 -07

:-D Movement skulle jag gissa på, verkar g&[…]

Verkar stämma bra det. Fick just en notis om […]

Okej, ska testa det