Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av towncar1977
Jag ska kolla serviceboken imorgon and datum o service. Den har gått 11900. Inte trimmad. Den går helt ryckfritt vid jämn gas på höga växlar. Ryckigast går den strax innan 60kmh lustigt nog. När den har stannat har den bara slutat svara på gasen till o från ända till stoppet. Jag tycker inte heller den går helt rent vid kallstart, den bluddrar lite om än väldigt lite. När tomgången gått ner går den jämnt.

Handlaren pratar om tändstiften men det bör kunna uteslutas eller?
av mortimer
Tändstift byts var 6000:e mil, kan vara det också men tror mer på bränslefiltret. Osäker på när/om det byts på service
av mortimer
Bränslefiltret har suttit på bilen högra bakre undersida vid hjulet på alla Volvo bilar jag haft, oavsett motor och årsmodell
av GeBo
mortimer skrev:Bränslefiltret har suttit på bilen högra bakre undersida vid hjulet på alla Volvo bilar jag haft, oavsett motor och årsmodell
+1 på den :D
orsaken till det är att tanklocket är på den sidan :lol:
av mortimer
GeBo skrev:
mortimer skrev:Bränslefiltret har suttit på bilen högra bakre undersida vid hjulet på alla Volvo bilar jag haft, oavsett motor och årsmodell
+1 på den :D
orsaken till det är att tanklocket är på den sidan :lol:
Eller att iaf tanken med drivmedel sitter på den sidan :=)
av towncar1977
Jag har haft bilen inne på felsökning nu. Den visar inga felkoder men de tror att det är kabelhärvan till bränslepumpen som det är glapp i. Hoppas de har rätt för det kostar runt 3500 att få det fixat. De måste riva ner tanken.
Imorgon ska jag lämna in den.

Mmm, det är inte längre som med Volvo 24[…]

Jag har fått till mig av phoenix gold sj&au[…]

Har det gått så illa att du inte kan l[…]

måste kolla oem settings idag...ser på[…]