- ons 21 mar 2007, 12:56
Har hittat rost på min nya bil (fan), passagerarbakdörren, förarsidan, vid den list som sitter vid glasrutan i kanterna. Hittade rostbubblor, tittade under listen och där är det rost. Har rostskyddsgaranti i åtta år, men det står på volvos hemsida att det är vissa delar?? Men denna del av bilen utsätts ju inte för stenskott etc? det är ju dålig konstruktion som gjort vattnet inte dränerats ordentligt?
volvo säger
Garanti vid genomrostning.
Garantin omfattar delar av kaross och bärande chassikomponenter som utsatts för genomrostning inom garantitiden.
För Volvo S40 Classic, V40, S60, V70, XC70, C70, S80 och XC90 gäller garantin under 8 år från leveransdagen.
"genomrostning"? låter som det måste vara grava grejor för att jag ska få detta ordnat av volvo? börjar lacka ur...
Dave
volvo säger
Garanti vid genomrostning.
Garantin omfattar delar av kaross och bärande chassikomponenter som utsatts för genomrostning inom garantitiden.
För Volvo S40 Classic, V40, S60, V70, XC70, C70, S80 och XC90 gäller garantin under 8 år från leveransdagen.
"genomrostning"? låter som det måste vara grava grejor för att jag ska få detta ordnat av volvo? börjar lacka ur...
Dave