Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ingen som vet vart det går att finna riktiga gasfjädrar som bromsar luckan innan den når sitt "slutläge"?
Är alltså ute efter gasfjädrar till bakluckan (855) med bra kvalité som bromsar luckan innan den når sitt översta läge, gärna till ett överkomligt pris! Undviker helst Volvo's ockerpriser!

Tack så mycket på förhand!
sensonic skrev:Och det slumpade sig så att jag idag monterade in Biltemas dämpare på min V70. Passade klockrent men alldeles för kraftiga, skjuter upp luckan i raketfart. *suck* Får väl dit å klaga på måndag...
Är just det jag vill undvika, därför är jag ute efter riktiga men det är svårt att veta om de bromsar eller om de slår upp som Feltemas när det inte står någon information alls på sidorna.... :-(O)

https://www.fcpeuro.com/products/volvo- ... 09#reviews
Jag har läst att Stabilus är den tillverkare som tillverkar gasfjädrar åt Volvo och enligt denna sida så är det också Stabilus fjädrar som satt från fabrik men det jag blir bekymrad över är att en snubbe skriver att dessa inte har någon bromsfunktion? Är han ute och cyklar helt eller kan det stämma att Stabilus som är OEM tillverkare åt Volvo inte har någon bromsfunktion på sina fjädrar? Blir tokig på det här snart.

Så jävla drygt att montera och testa för att sedan skruva ner skiten och lämna tillbaka. Man vill köpa rätt direkt! :???: (S)
V90 läggs ner.

Men det var trots allt ett SUV stuk på den[…]

Volvo V70 08 2.4d slö

Upptäckte nu att den sitter på andra si[…]

Kupéfläkten står still

Det kan komma in pinnar och annat i fläkten e[…]

Halvljus

Jag har en V50 -11 som jag var och besikta. Jag […]