NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MrS40NElectricSilver
Hej är det någon som har monterat den Högre vinge Orginal som kostar
2290:- på Volvo är det svårt ? jag fråga han
på volvo han sa där var Mall men fan man kan ju klanta till det
man vill det ska sitta rakt o snyggt.
så kom med era tips o bild anvisningar om ni har Mvh Mrs40N
av MrS40NElectricSilver
Ha Ha du det gör inte ja själv :P låter en verkstadsnisse fixa det

jag har inte tålamod till pill ;)
Användarvisningsbild
av jihed
Jag har satt på en vinge på V50:n det va inte så märkvärdigt.. Man får ha tungan i rätt mun när man borrar brara... Jag gjorde så att jag satte lite maskeringstape där jag skulle borra, för att minska risken ytterligare för att borren skulle dansa iväg över luckan. Det är ju heller ingen nackdel med nya fina vassa borrar.
av Fredrik_802
Jag skulle inte gjort det själv. Tror dom tar 450-500kr för att göra det på volvo i helsingborg absolut värt dom pengarna enligt mej.
av MrS40NElectricSilver
Tack för era svar. men antingen e ja för snål först 2290:- vinge +1500 för lackering säg typ 500 för volvomontering 4500:- för en vinge :D men fan det blir snyggt. tål o tänkas på kommer väll skattepengar snart :P Mvh S40N
Användarvisningsbild
av grillchips
Det är möjligt att den finns tillgänglig på nätet, jag hittade ingen när jag googlade efter en när jag skulle montera vingen på min V50. Däremot bör du säkerligen kunna få en av Volvo om du ber snällt.
Jag utgick från hålen på vingen och måttade både en och fem gånger innan jag väl satte borren i bilen. Så det går att göra utan mallar också, förslagsvis att man är fler än en själv för att måtta in den. Fick tejpa upp vingen så den låg på plats, måttade in så sidorna stämde och allt annat och körde på.
av RobbanS40
Jag ska kolla men någon snäll person på Volvo, så får jag se om jag får hjälp. :)

Annars blir det till och hålla tungan rätt innan jag borrar...

Mvh//Robban
Användarvisningsbild
av Micce1980
Kanske någon som är intresserad. Monteringssats finns på Tradera för ovanlighetens skull just nu såg jag.

Sök på Takspoiler V50

Jag fick den tillslut kalibrerad och allt ser ut a[…]

Fords bensinmotorer är ju av typen EcoBoost o[…]

Spolning av automatlåda

Jag har spolat lådan två gånger […]

Volvo xc60 2012-

Ok