- ons 21 jan 2015, 12:49
#941353
Jag tycker att du har en poäng där. Det är väl kanske varumärket som man riktar in sig på att sälja in nu och förr var det bilarna. Kanske borde Volvo även göra reklam för själva funktionerna i bilarna, eftersom de är bilarna som man skap köpa?
Blir det alltför mycket fokus på att Volvo PV har sitt ursprung i Sverige, så kan man fundera om de genomgår en identitetskris och att de måste övertyga sig själva om att det fortfarande är en svenskutvecklad bil, trots Fords tidigare ägarskap och Geelys nuvarade ägarskap.
Det är väl en fin balansgång hela tiden vad som ligger i tiden vad man vill betona i sin marknadsföring. Samtidigt om de bara skulle visa bilarna, så skulle ju Volvo PV var som vilken annan biltillverkare som helst och kanske försvinna i mängden? Det gäller ju att försöka stå ut från mängden på något bra sätt.
Blir det alltför mycket fokus på att Volvo PV har sitt ursprung i Sverige, så kan man fundera om de genomgår en identitetskris och att de måste övertyga sig själva om att det fortfarande är en svenskutvecklad bil, trots Fords tidigare ägarskap och Geelys nuvarade ägarskap.
Det är väl en fin balansgång hela tiden vad som ligger i tiden vad man vill betona i sin marknadsföring. Samtidigt om de bara skulle visa bilarna, så skulle ju Volvo PV var som vilken annan biltillverkare som helst och kanske försvinna i mängden? Det gäller ju att försöka stå ut från mängden på något bra sätt.
Låt framrutan vara större än backspegeln!