Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av depalma73
Tjenena!
Har blivit med en c70 t5 automat från 99 och den beter sig skumt och jag har inte lyckats hitta någon lösning, så jag tänkte kolla med proffsen =)

När bilen är kall och jag kör lungt så slår "gasen" ifrån vid 2000 rpm, ligger jag på ca1800rpm funkar det fint.
Gasar jag på fullt så är det inga problem...förutom med polisen kanske.
Om jag varvar upp till 2000rpm i friläge går den ner till 1800rpm så står den och pendlar upp och ner mellan dem varvtalen!

Har bytt
Tändstift
Mapsensor

Har testat
Koppla ur magnetventilen
Rengjort lmm

Är nog chippad

Tacksam om någon har någon bra ide!
Jo det går att varva förbi 1800-2000 där det slår ifrån och ligga strax över 2000rpm och uppåt går fint.
Det är vid körning det blir extra jobbigt då det är automat och man hamnar i "zonen"
Känns verkligen som om den slår på och av.
Värst när det är kallstart och avtar när tempen ökar och vid helt varm bil går den bra!

Ska kolla efter gula etiketten imrg.
SubMarine skrev:Förstår inte riktigt vad du menar. Kan du aldrig varva motorn mer än 2000 rpm förutom vid fullgas? Är frid och fröjd när motorn är varm sen?
Jo det går att varva förbi 1800-2000 där det slår ifrån och ligga strax över 2000rpm och uppåt går fint.
Det är vid körning det blir extra jobbigt då det är automat och man hamnar i "zonen"
Känns verkligen som om den slår på och av.
Värst när det är kallstart och avtar när tempen ökar och vid helt varm bil går den bra!
När jag kallstartade i morse gick bilen bra...stängde av och starta igen efter 10 min då var felet tillbaka...

En film på det hela, jag håller gaspedalen stilla vid 2000rpm i början av klippet. (Tickande ljudet e bältet :D )

[youtube]g-41FEChmLY[/youtube]
3G släcks

Hej gjorde service på min bil 3/7 i år[…]

Hej igen. Ingen här som vet något om de[…]

V90 läggs ner.

Mercan torde ha markfrigång som en gokart.

Nya Volvo XC70 PHEV

Vad tror ni om prisbilden i Europa? Startpriser p[…]