Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av VolvoNewbie2015
Hej alla Volvo-geeks

Har kört Toyota i 18 år och har idag signat en ny V60, se spec. nedan.
Vad tror ni? Blir jag nöjd? Något jag missat? Tar gärna emot tips och trix. Både på bilen och som ny Volvo-geek.

Volvo V60 D4 Ocean Race - Business Edition, 2015
D4 (181 hk) Miljöklassad 8-stegad Automat.

Paket
Driver Support
Lastpaket, tonade rutor
Klimatpaket VOC
Teknikpaket Sensus HP 7"

Tillval
452 Svart Metallic
Mörkgrå Ocean Race Läder i mörkgrå interiör (KV6Z).
Eluppvärmt baksäte.
Eluppvärmd ratt.
Sensus Connect High Performance/ DVD / 4*50W + 8 högt, och 7" färgskärm
Alu Portunus 7x17" med däck 215/50R17. (Valde bort 18". Förnuft går före fåfänga).
Stötfångarskydd (T) 880.

Leverans i April.
Användarvisningsbild
av MartinB82
Grattis till nya bilen.
Tycker att det låter som en väldigt bra spec.
Du har fått med det viktiga å lite till, är riktigt sköna stolar i ocean race.
Då du valde färgen 452, så skulle jag monterat stänkskydd både fram å bak, har samma färg på min v60 å trösklarna ser inte så roliga ut på min efter sprut från hjulen. Sen håller den sig lite renare på sidorna också.
Användarvisningsbild
av Zanders
Håller med, verkar vara en vettig spec. Automatiskt avbländande backspegel dock? Eller ingår den i OR?
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Fin spec. Du kommer säkerligen bli mycket nöjd med bilen, för jag antar att det är stor skillnad på Volvo & TOYota :D
Användarvisningsbild
av crumpets
Driver support + klimatpaket och du är i hamn med en volvo tycker jag! Bland tillvalen är dessa frukosten lunchen och middagen, allt annat du kan lasta på är godis och fika :) Ser ut som att du fått dig en riktigt fin spec.
Användarvisningsbild
av Perra83
Helt okej!!

Elstol ingår i något va? Om inte välj till det om det är fler än du som ska köra.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Elstol ingår inte, det tar dom 8.000kr extra för.
Användarvisningsbild
av Mattias_F
Zanders skrev:Håller med, verkar vara en vettig spec. Automatiskt avbländande backspegel dock? Eller ingår den i OR?
Denna har jag själv inte kännt behov av med de tonade rutorna som gjorde jobbet hyggligt om bakomvarande missat att blända av.
Användarvisningsbild
av Strebern
Ser ut att vara en bra specad bil, gratulerar till övergången till Volvo, du kommer inte bli besviken jämfört med Toyota.
Användarvisningsbild
av volvobrasse
Nu ver jag att färg är högst en personlig smaksak, inget är igentligen rätt eller fel :) Men överlag tycker jag att svart känns gammeldags numer.Tycker formen på V60 görs sig snyggast i OCR blå eller Power Blue. Jag tycker svart ser för tråkigt ut, det är liksom svarta bilar överallt. Men för att slå krokben på mig själv så åter igen, det är vad du tycker känns bäst.

Hej! Igår på vägen hem frå[…]

Vi som beställt nya V60

Tycker ni inte att V60n är alldeles fö[…]

Bak 30-21.4=8.6 Slitagegräns enligt Haynes 8.[…]

95E10. Kör ändå 95% på el s&[…]