Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Hej

I höst blir det ev. byte av firmabilen.. men jag funderar lite på om det har börjats komma ut några nyheter om vad som kommer att hända med V70 till MY16.
Jag har försökt googla fram om det visats några nyheter på nån mässa eller liknande men kammar noll. Är det nån som hört något? Rykten?
Såg att Finland fått ut en V70 classic av MY15.. är det då troligt att även MY16 kommer som en classic, för det verkar som att det blir sista året för V70?
Användarvisningsbild
av joel80
Då är det kanske inte så tokigt att ev. få sig en Classic.. Hur var det med V50 som classic? Det var väl rätt mkt utrustning och "valuta för pengarna"...

Känslan är också att andrahandsvärdet kommer vara skapligt då V70 kommer vara en eftertraktad bil även efter den slutat tillverkats. :)
av perhall
Är ju inte som förr att den gamla modellen är iskall när det kommit en ny. Skiljer inte lika mycket mellan gammal och ny modell längre! Ganska vanligt att gamla modeller vinner tester - Passat som kom 2005 har vunnit en hel del nyligen och nya som kom 2014 har nyligen förlorat mot V70 som kom 2007...

MY16 kommer som Classic. Ska börja tillverkas v 19 sägs det!
PH
Användarvisningsbild
av SvenB
joel80 skrev:Då är det kanske inte så tokigt att ev. få sig en Classic.. Hur var det med V50 som classic? Det var väl rätt mkt utrustning och "valuta för pengarna"...
Det kan väl inte skilja så mycket mot det som erbjuds i Finland på V70 Classic?
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 6&t=113470
Användarvisningsbild
av joel80
Mja.. Tydligen hade Finland bättre paket i förra Classic-versionen... Så vågar inte gå på det där helt. :)
Användarvisningsbild
av Bilnörden
Bilarna är ju mycket dyrare där, så Volvo kanske kompenserar det med högre utrustade bilar?
En T4 börjar på 47 912euro (8500 euro i skatt) enligt volvocars.fi
Jämfört med 284 000kr.

Är ju en viss skillnad...

Tror dom har grävt sin egen grav, kolla bara […]

Jag har fått till mig av phoenix gold sj&au[…]

Har det gått så illa att du inte kan l[…]

måste kolla oem settings idag...ser på[…]